2.Pažinimo šaltiniai ir ribos.Empirizmas ir racio nalizmas. Patyrimas, protas, šaltinis, peržengiantis protinio tyrimo sferą.ta kryptis, kurios atstovai teigia, kad pažinimo šaltinis yra patyrimas vad empyrizmu.Empirizmas, pag rindu laiko jusles(rega, klausa, uoslė). Jomis pažįstame atski ras pasaulio dalis. pažinimas ne atskiro reiškinio išaiškini mas, o visos reiškinių klasės bruožų atskleidimas. juslės visko pradas. Emp.šalininkas Lokas teigė, kad jei idėjos būtų įgimtos tai, tai žinias turėtų visi be išimties, net gimę kūdikiai, bet taip nėra. taip galima atmesti įgimtų idėjų konsepciją ir teigti, kad tikrasis pažin. šaltinis–juslinis patyrimas.Idėjos ne įgimtos, bet įgytos.Ta kryptis pažini me, kurios atstovai teigia, kad pažinimo šaltinis protas, vad. racionalizmu. racional. šali ninkai teigia, kad paž. šaltinis protas, nes jie abejojo juslių parodymais. Jie sakė, kad skirtingi žm. atskirus daiktus juslėmis skirtingai suvokė, todėl jie teigė, kad juslėmis gautos žinios turi subjektyvų pobūdį. Dekartas buvo ne empyr.,o rac.atstovas.Jis sakė, kad pažinimas nenustato žinių visuotinumo ir būtinumo. Pro tas –tikrasis paž.šaltinis.Žm. protas pats iš savęs pina pažin.tinklą. Spinoza, Leibni cas,Hegelis buvo rac.šalinin kai ir buvo įsitikinę,kad paž.šaltinis protas,nes pasaulis protingai sutvarkytas ir tik protas gali jį perprasti.17-18a. prasidedant mokslo revoliuci jai nei filosof.nei teorinei mokslai neatsakė į visus kl., todėl stebėjimo pagrindu yra užduodami klausimai gamtai ir visuomenei. Ta kryptis, ku rios atstovai pažinimo šaltiniu be patyrimo ir proto pripažįsta ir kitus pažinimo šaltinius (mistines būsenas,intuicijas, praregėjimus, vidiniai žm. išgyvenimai ir t.t) vad iracionalizmu. Iracionalūs išgyvenimai yra hermetiški, nes prieinami tik išgyvenan tiems. Atstovas Plotinas sutin ka, kad idėjos priei namos žm.protui, bet virš idėjų yra aukštesnė būtis-Absoliutas. Apie jį negalima žinių gauti mintimis, o tik iracionaliu būdu t.y. tik mistinėje ekstazėje.
visuomenėje.Jis nėra tik indi vidualus dalykas.paž.yra ne biologinis,o visuomeninis pro cesas.Paž.istorija-visuom.isto rija.paž.visad susijęs su sąvo kų kūrimu ir vartojimu. Sąvo kos perteikiamos kalba,ji mate riali mastymo forma.Visas visuomenėje sukauptas paž. įeinančiam į visuomenę indi vid.yra objektyvus kaip gamta...
Šį darbą sudaro 2965 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!