2. Produkcijos portfelio analizė 4
3. Ilgalaikių konkurencinių pranašumų analizė 6
4. Konkurencijos intensyvumo analizė 9
5. Konkurencijos agresyvumo analizė 10
6. Strateginių grupių analizė 13
7. Platintojų analizė 14
8. Analizė 16
Išvados 20
Naudota literatūta 21
Įvadas
Svarbiausias konkurentų analizės tikslas yra išplėtoti organizacijos konkurencinius pranašumus ir ypač tuos pranašumus, kuriuos galima išlaikyti ilgą laikotarpį.
Konkurenciniai pranašumai gali būti susiję su įvairiais veiksniais, bet kai kuriuos iš jų lengvai gali imituoti konkurentai. Realią naudą ilgesnį laiką duoda tik tie organizacijos konkurencijos pranašumai, kurių lengvai negali imituoti konkurentai.
1. Konkurentų profiliavimas
Organizacijos strategiją bus galima sėkmingai parengti ir įgyvendinti, jeigu ji bus paremta kruopščia organizacijos konkurentų analize. Tokią analizę tikslinga pradėti pranašumų, kuriuos konkurentai turi rinkoje, įvertinimu. Konkurencijos sąlygomis organizacijos turi daugiau tikimybės išlikti, jeigu jų veikla yra diversifikuota, ir jų produktų (paslaugų) portfelis yra tinkamai subalansuotas. Reikia nuodugniai nagrinėti konkurencijos rinkoje intensyvumo ir agresyvumo lygį. Konkurencinėje kovoje svarbų vaidmenį atlieka strateginės grupės ir produkto platintojai. Visi minėti dalykai ir lemia svarbiausias konkurencijos analizės sritis.
Anksčiau ypatingai buvo akcentuojama konkurencinio aspekto organizacijos strategijai svarba. Nors per paskutinius du dešimtmečius ir būdingas akcentų perkėlimas organizacijos strategijoje į jos išteklinį potencialą, konkurentų strateginė analizė tebeišlieka aktuali sritis. Daugelyje veiklos sričių konkurencija paskutiniu metu aštrėja dėl daugelio veiksnių. Mažėja pasaulinę prekybą ribojantys barjerai ir multinacionalinės kompanijos tampa vis galingesnės. Konkurencija intensyvėja privatizuojant valstybinį sektorių ne tik buvusiose komandinės ekonomikos, bet ir kai kuriose rinkos ekonomikos šalyse. Dėl viso to konkurencijos analizė darosi vis sudėtingesnė.
Konkurentų strateginės analizės rezultatai turi padėti išryškinti skirtumus tarp organizacijos ir jos konkurentų. Ypatingą dėmesį reikia kreipti į skirtumus, kurie suteikia organizacijai ilgalaikius konkurencinius pranašumus ir stipriai keičia jos veiklos pelningumo lygį. Jau pradinėje konkurencijos strateginės analizės stadijoje iškyla konkurentų parinkimo analizei klausimas. Didelės gamybos koncentracijos pramonės ir kitose veiklos šakose didesnių sunkumų šiuo aspektu neiškyla. Pavyzdžiui, kosmoso arba karinio profilio techniką gaminančių kompanijų skaičius santykinai nėra didelis net pasauliniu mastu. Tačiau kai...
Šį darbą sudaro 5579 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!