Sėkmingą įmonės veiklą rinkoje lemia efektyvus marketingas. Marketingo koncepcija besiremiančios įmonės tikslas – patenkinti vartotojų poreikius, įgyti pranašumą prieš konkurentus ir gauti pelną. Todėl visų marketingo veiksmų centre yra vartotojas ir jo poreikiai.
Žodis marketingas, išvertus jį iš anglų kalbos, reiškia aktyvią veiklą rinkoje (angl. Market – rinka, galūnė – ing – rodo aktyvumą). Tačiau, aiškinantis marketingo sampratą, vien pažodinio vertimo neužtenka.
Nėra vieno marketingo apibrėžimo. Žemiau pateiksiu kai kurių apibrėžimų pavyzdžius:
Marketingas – tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tiklų.
Marketingas – tai socialinis ir valdymo procesas, kuomet asmenys ir jų grupė įgyja tai, ko reikia jų norams ir poreikiams tenkinti, kūrdami, siūlydami ir laisvanoriškai mainydami turinčias vertę prekes bei paslaugas su kitais.
Marketingas – tai verslo veikla, nukreipianti prekių ar paslaugų srautų vartotojui ar naudotuojui.
Marketingas – tai verslo veiklos sistema, apimanti norus tenkinančių gaminių kūrimą, kainų nustatymą, rėmimą ir paskirstymą tikslinėse rinkose, norint pasiekti organizacijos tikslų.
Marketingas – tai vadybos procesas, kuriuo išsiaiškinamos, numatomos ir efektyviai bei pelningai patenkinamos pirkėjų reikmės.
TRUMPAI: Marketingas yra vartotojo poreikių tenkinimas pelningai.
Pagrindines marketingo sąvokas atspindi 1 pav. schema.
Rinka Norai, poreikiai,
paklausa
Pagrindinės
Mainai, marketingo
sandoriai, sąvokos
tarpusavio Prekės
santykiai
Vartojamoji vertė,
pasitenkinimas
kokybė
1 pav. Pagrindinės marketingo sąvokos
1.2. Marketingo koncepcijos
Kiekvienos įmonės marketingas vadovaujasi tam tikra koncepcija. Marketingo koncepcija – tai į vartotoją orientuota tikslinė įmonės ar žmogaus filosofija. Svarbiausios koncepcijos yra šios:
• gamybos;
• prekės;
• pardavimo;
• marketingo;
• socialinio etinio marketingo.
Gamybos koncepcija – tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai teigiama, jog vartotojai yra palankūs prekėms, kurios plačiai paplitusios, nebrangios, ir todėl reikia stengtis tobulinti jų gamybą ir pateikimą.
Prekės koncepcija – tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai tariama, jog vartotojai bus palankūs išskirtinių savybių prekei.
Pardavimo koncepcija – tai tokia įmonės valdymo orientacija, kai tariama, jog vartotojai pirks prekes ir tada, kai įmonė deramai rūpinasi prekės pardavimu ir rėmimu.
Marketingo koncepcija – tai įmonės valdymo orientacija į maksimalų vartotojų poreikių patenkinimą.
Šai koncepcijai būdingi...
Šį darbą sudaro 7155 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!