Įmonės ilgą laiką marketingui neskyrė didesnio dėmesio. Tai galima paaiškinti keliomis priežastimis. Pirmiausia, dauguma įmonių yra mažos (pavyzdžiui, kirpyklos, skalbyklos, valyklos, laikrodžių taisyklos) ir joms atrodo, kad marketingas jų verslui nereikalingas ir per brangus. Kitų paslaugų teikėjai, pavyzdžiui, auditoriai, advokatai, mokesčių konsultantai, neretai mano, kad marketingas prieštarauja jų profesinei etikai. Kai kurios valstybinės švietimo ar sveikatos priežiūros paslaugas teikiančios įstaigos, besinaudojančios populiarumu ir didele paklausa, vis dar nejaučia marketingo poreikio.
Tačiau didėjant konkurencijai ir kylant vartotojų reikalavimams vis daugiau paslaugų įmonių pradėjo domėtis marketingu. Lietuvoje tai ryškiausiai pastebima telekomunikacijų, finansines, prekybines, turizmo ir kelionių paslaugas teikiančių įmonių veikloje.
Paslaugų įmonėms įprastinis (tradicinis) marketingas, naudojamas gamybos įmonėse, sunkiai pritaikomas. Pramonės įmonėse pagamintos prekės yra standartizuotos ir parduotuvėje laukia, kol jas pirkėjas įsigis. Tuo tarpu paslaugų įmonėje klientui siūloma paslauga, kurios kokybė mažiau garantuota ir, pasižymi nevienodumu.
Darbo uždaviniai: išnagrinėti marketingo reikšmę strateginiam planavimui; išanalizuoti taktinį planavimą; išsiaiškinti marketingo informacinių sistemų naudingumą; įvertinti marketingo planavimo kontrolės efektyvumą.
Marketingo planavimas – tai jo tikslų siekimo būdas. Jis gali būti apibūdinamas tiesiog, kaip mąstymo procesas, kuris skatina tikslingai kurti. Numatytiems tikslams pasiekti įmonėje sudaromas marketingo planas. Tai yra sudarymas projekto, programos arba metodo konkrečiam tikslui arba rezultatui siekti.
Marketingo plano pradžioje pateikiama trumpa svarbiausiųjų tikslų ir uždavinių suvestinė. Marketingo situacija dabar apibūdinama tikslinė rinka ir įmonės galimybės šioje rinkoje, tai yra rinkos dydis, pagrindiniai segmentai, tarpininkų poreikiai, konkurentai, prekių pateikimo kanalai ir šios rinkos prekių charakteristikos.Įmonės vadovybė turi žiūrėti į atetį ir numatyti pavojus, su kuriais gali susidurti prekės ir pati įmonė.
Marketingo strateginis planavimas – tai problemos sprendimo procesas, siekiant pritaikyti organizaciją jos ateities aplinkai. Tai yra procesas, kuriam vykstant būtina numatyti įvykius ir spręsti, kas įmanoma ir būtina padaryti, kad organizacija pasinaudotų galimybėmis ir gautų naudos, ir apsisaugotų nuo visko, kas trukdo jos sėkmei ir gresia išlikimui.
Formaliai marketingo strateginio planavimo esmę išreiškia nuolatinis galimybių ir grėsmių, išorinių bei...
Šį darbą sudaro 2257 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!