Marketingo koncepcijos diegimas prasideda nuo marketingo orientacijos formavimo įmonėje. Marketingo orientacijos tyrimais domėjosi daugelis mokslininkų. Webster (1988), Narver, Slater (1990), Kohli ir Jaworski (1990, 1993), Ruekert (1992), Deshpande, Farley, Webster (1993) ir kiti savo darbuose tyrė šį reiškinį. Atlikus minėtų autorių darbų analizę, šio mokslinio tyrimo metu sudarytas patobulintas marketingo orientacijos vertinimo instrumentas, įtraukiantis inovacijų diegimo ir įmonių mokymosi orientacijos vertinimo kriterijus.
Tyrimais įrodyta, kad marketingo orientacija yra pozityviai susijusi su verslo veiklos rezultatais (Narver, Slater 1990; Ruekert 1992; Jaworski, Kohli 1993; Kohli, Jaworski, Kumar 1993; Slater, Narver 1994; Deng, Dart 1994; Deshpande, Farley, Webster 1992; Narver, Slater 1995; Han, Kim, Srivastava 1998).
Jei marketingo orientacija padeda pasiekti gerų veiklos rezultatų, vadinasi įmonės savo veikloje turėtų vadovautis marketingo orientacijos principais.
Pateikti 4-5 autorių požiūrį į mokslinio termino „orientacijos“ („vadybos koncepcijos“) sampratą.
1 lentelė. Autorių požiūris į mokslinio termino „orientacijos“ samprata.
Samprata
1. A. Poviliūnas
1993m.
8psl.
Vadybos koncepcijos įkūnija svarbiausias socialines, ekonomines ir politines permainas.
2. R. Virvilaitė
1997m.
5psl.
Koncepcija – tai į vartotoją orientuota tikslinė įmonės ar žmogaus filosofija.
3. V. Pranulis
A. Pajuodis
S.Urbonavičius
R. Virvilaitė
2000m.
43psl.
Verslo orientacija – tai pagrindinė idėja, lemianti įmonės tikslus ir jų siekimo būdus.
4. Ph. Kotler
G. Armstrong
J. Saunders
V. Wong
2003m.
13psl.
Tai, kokios rinkodaros koncepcijos laikosi organizacija, visada turi įtakos jos elgsenai su pirkėjais.
5.
2005m. 02 09
Orientacija, mato ir aiškinasi norus klientų ir vartotojų, kaip gyvybiškai svarbius, esminius elementus.
Kaip matome iš 1 lentelės, visi autoriai terminą „orientacijos“ („vadybos koncepcijos“) supranta ir aiškina skirtingai. Tačiau yra ir panašumų:
• A. Pranulis, A. Pajuodis, S. Urbonavičius, R.Virvilaitė ir A. Poviliūnas žvelgia panašia kryptimi, jie šneka apie įmonę, jos tikslus, ekonomines ir politines permainas.
• Ph. Kotler ir kt., R. Viršilaitė ir internetinis šaltinis daugiau dėmesio skiria į vartotojus, pirkėjus ir tai yra esminis elementas.
“Verslo koncepcija ir atitinkama verslo orientacija yra dvi tos pačios raiškos formos. Koncepcija – teorinė tam tikros idėjos formuluotė, taigi ji ir nagrinėjama teoriniu lygmeniu. Praktinėje veikloje įmonės vadovai racionaliai ar intuityviai vadovaujasi, jų nuomone,...
Šį darbą sudaro 1557 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!