Kursiniai darbai

Marketingo planas: svečių namai "Audenis"

10   (1 atsiliepimai)
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 1 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 2 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 3 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 4 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 5 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 6 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 7 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 8 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 9 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 10 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 11 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 12 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 13 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 14 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 15 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 16 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 17 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 18 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 19 puslapis
Marketingo planas: svečių namai "Audenis" 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

ĮVADAS „Audenis“ – tai vieninteliai svečių namai Birštone ir jo apylinkėse. Birštono svečių namų „Audenis“ istorija prasidėjo1999 m. įkūrus UAB “Kauteksa”. 2001 m. birželio 20 d. įmonė Birštone, Lelijų g. įsigijo pastatą, kuris per metus buvo rekonstruotas į svečių namus – pastato plotas išaugo nuo 250 m² iki 600 m². , investuota maždaug 1 200 000 Lt. Rekonstrukcija baigta 2002 m. gruodžio mėn. Svečių namai "Audenis" yra Birštono kurorte, įsikūrusiame Didžiųjų Nemuno kilpų regioninio parko centre. Būdamas geroje geografinėje padėtyje, Birštonas sulaukia svečių ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. 2003 m. Birštone atidarius svečių namams „Audenis" juose pradėjo veikti maitinimo paslaugas teikianti kavinė. Tuo metu svečių namai “Audenis” buvo pirma įstaiga, siūlanti aukštesnio lygio nakvynės ir maitinimo paslaugas Birštone. Dabar kurorte išaugo konkurencija atsidarius dar penkiems viešbučiams. Dėl nuolat didėjančios konkurencijos svečių namai „Audenis“ turi diegti naujoves pritaikydamas naujus marketingo komplekso elementus. Darbo objektas. Svečių namai „Audenis“ Darbo tikslas. Suformuoti naują marketingo kompleksą svečių namams „Audenis“. Siekiant užsibrėžto tikslo yra nagrinėjami tokie uždaviniai: • Išnagrinėti svečių namų „Audenis“ vidinę ir išorinę rinkos analizę. • Apžvelgti svečių namų „Audenis“ esamus marketingo komplekso elementus. • Išsiaiškinti „Audenio“ konkuravimo būdo strategiją. • Suformuoti svečių namams „Audenis“ naują marketingo kompleksą. • Sudaryti veiksmų planą 2011 metams. • Paruošti marketingo plano kontrolę. Tyrimo metodai. Siekiant išnagrinėti uždavinius, atliekama literatūros šaltinių analizė ir sintezė, atlikta apklausa, jos analizavimas ir praktinis pritaikymas naujam marketingo kompleksui pritaikyti. Atliekant darbą naudotos internetinės paieškos sistemos ir literatūra, susijusi su svečių namais „Audenis“ ir jų konkurentais. 1. SVEČIŲ NAMŲ „AUDENIS“ DABARTINĖS SITUACIJOS ANALIZĖ Šioje darbo dalyje bus analizuojama dabartinė svečių namų situacija, įvardijama įmonės misija, vizija ir tikslai, aprašoma mikroaplinka bei makroaplinka. 1.1. Strateginio marketingo plano paslaugų įmonei schema Šis darbas bus rašomas pagal Pagal Cooper Fletcher, Gilbert, Wanhill autorių strateginio marketingo planavimo schemą paslaugų įmonei. Šaltinis: Pagal Cooper Fletcher, Gilbert, Wanhill, 1993, p. 245 1 pav. Strateginio marketingo planavimo schema paslaugų įmonei Strateginio marketingo planavimo schemą sudaro aštuoni etapai: • Misija – įmonės egzistavimo pagrindinis tikslas ir jos veiklos prasmė. Vizija - firmos tolesnės ateities paveikslas, atskleidžiantis, kodėl ir kaip firma konkuruos su kitomis firmomis. • Įmonės tikslai - tai išmatuojamosios kokybiniais ir kiekybiniais rodikliais nusakytos užduotys, kurias numatoma įvykdyti per tam tikrą laiką. • Situacijos analizė. Įmonė veikia tam tikroje kintančioje aplinkoje. Norėdama sėkmingai dirbti, ji turi nuolat sėkmingai stebėti aplinką, joje vykstančius pokyčius ir į juos reaguoti, prie jų prisitaikyti. Todėl įmonė privalo analizuoti situaciją, kad galėtų identifikuoti aplinkos teikiamas galimybes bei keliamas grėsmes, taip pat kritiškai įvertintų įmonės galimybes bei vėliau priimtų atitinkamus strateginius sprendimus tolesnei veiklai vystyti. Daugelis mokslininkų situacijos analizę siūlo skirstyti į makroaplinkos analizę (ekonominė aplinka, socialinė – kultūrinė aplinka, politinė – teisinė aplinka, technologinė ir gamtinė aplinkos) ir mikroaplinkos analizę (rinkos analizę, konkurentų analizę, marketingo komplekso elementų analizę). • Marketingo tikslai - tai išmatuojamais kokybiniais kiekybiniais rodikliais nusakytos užduotys, kurias numatoma įvykdyti per numatytą laiką. • Marketingo strategijos - tai bendrų (įmonės ir marketingo) veiksmų programa, apimanti visus marketingo komplekso elementus, siekiant išsiaiškinti įmonės galimybes, nustatyti tikslus ir uždavinius. Marketingo strategijos, kurios gali būti naudojamos numatytiems tikslams įgyvendinti yra konkuravimo būdo strategija ir rinkos aprėpimo strategija. • Marketingo komplekso formavimas - tai sprendimų ir rinkos poveikio priemonių visumos formavimas, kurį naudoja įmonė, norėdama sužadinti pageidaujamą reakciją tikslinėje rinkoje, tenkinti vartotojų norus bei reikmes, ir pasiekti savus tikslus. • Veiksmų planas – tai planas, kuriame pateikiama konkreti marketingo komplkeso įgyvendinimo grafikas. • Marketingo plano įgyvendinimas ir kontrolė – apibrėžiamos priemonės, kurios padės kontroliuoti plano vykdymą. 1.2. Svečių namų „Audenis“ vizija, misija ir tikslai Vizija: plačiai žinomi svečių namai Birštone. Misija: teikti svečių namų klientams aukščiausios klasės apgyvendinimo, maitinimo ir laisvalaikio praleidimo paslaugas siekiant maksimaliai patenkinti jų poreikius. Tikslai: • Užtikrinti aukščiausio lygio klientų aptarnavimą; • Nuolat plėsti lojalių klientų ratą; • Turėti platų paslaugų asortimentą, siekiant patenkinti kiekvieno kliento poreikius; • Tapti aukščiausios kokybės paslaugas teikiančiais svečių namais Lietuvos kurortiniuose miestuose. 1.3. Makroaplinka Makroaplinka yra išorinė aplinka, kuri supa ir įtakoja įmonės veiklą. Šioje dalyje bus analizuojama ekonominė, socialinė-kultūrinė, politinė-teisinė, gamtinė ir technologinė aplinkos įtakojančios svečių namų „Audenis“ veiklą. 1.3.1. Ekonominė aplinka Lyginant su didžiosiomis vakarų valstybėmis, Lietuvos ekonomika yra santykinai maža, todėl ji greitai reaguoja į krizę jai užklupus, bet taip pat greitai reaguoja ir į bet kokį situacijos pagerėjimą, t.y. Lietuvos ekonomika yra žymiai labiau elastinga ir linkusi prisitaikyti prie įvairių aplinkybių, lyginant su didžiųjų pasaulio valstybių ekonomikomis. Esančią ekonominę šalies situaciją ir jos įtaka svečių namams „Audenis“ bus analizuojama pagal šiuos veiksnius: • Darbo užmokestis; • Nedarbo lygis; • Bendrasis vidaus produktas; • Lietuvos gyventojų sudėtis pagal amžiaus grupes. Labai svarbus veiksnys yra žmonių darbo užmokestis, kuris sąlygoja, kiek žmonės gali išleisti savo laisvalaikio pramogoms. • Darbo užmokestis. Pirmame paveiksle pavaizduotas vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio pokytis, matyti, jog nuo 2009 1 ketvirčio iki 2010 metų 1 ketvirčio vidutinis mėnesinis atlyginimas nuolat mažėjo (nuo 1 702,1 tūkst. iki 1 583,9 tūkst.) , o 2010 metų 2 ketvirtyje jis pakilo iki 1 601,8 tūkst. Šaltinis: sudaryta autorių, remiantis http://db1.stat.gov.lt/statbank/selectvarval/saveselections.asp?MainTable=M3060305&PLanguage=0&TableStyle=&Buttons=&PXSId=5857&IQY=&TC=&ST=ST&rvar0=&rvar1=&rvar2=&rvar3=&rvar4=&rvar5=&rvar6=&rvar7=&rvar8=&rvar9=&rvar10=&rvar11=&rvar12=&rvar13=&rvar14= 2 pav. Vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio pokytis Lietuvoje • Nedarbo lygis. Nedarbo lygio kitimas Lietuvoje yra pateikiamas 2 paveiksle. Akivaizdu, jog nuo 2004 m. nedarbo lygis buvo racionaliai mažinamas, 2005 m. – 8,3%, 2006 m .- 5,6%. 2007 m. jis siekė tik 4,3%, tačiau 2008 m. šiek tiek vėl padidėjo ir pasiekė 5,8%. Bedarbių 2008 m. buvo 94,3 tūkst. 2009 metais bedarbių skaičius Lietuvoje siekė 224,9 tūkst., o nedarbo lygis siekė 13,7%. Šalyje išaugęs nedarbas neigiamai įtakos svečių namų ir viešbučių veiklą ir pelną. Visu pirma, darbo neturintys asmenys nepajėgs įpirkti viešbučio ar svečių namų paslaugų, todėl įvairios apgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės praras daug klientų. Taip pat, esant šalyje ekonominiai krizei, darbdaviai pradės mažinti atlyginimus, kas gali įtakoti paslaugų kokybės sumažėjimą. Kadangi viešbučių ir svečių namų paslaugos nėra pirmojo būtinumo, klientai gali pradėti rinktis pigesnes apgyvendinimo paslaugas Birštone.      Vienintelis pliusas, kuriuo gali pasinaudoti apgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės didelio nedarbo metu Lietuvoje, tai didelė darbuotojų pasiūla, kada darbdaviai iš didelio būrio kandidatų turės galimybę išsirinkti tinkamiausius, taip pat galės pasiūlyti darbuotojams mažesnius atlyginimus, taip sutaupydami lėšų kitoms investicijoms. Tačiau viešbučiai ir svečių namai, kuriems svarbi kokybė ir jų darbuotojų motyvacija bei pasitenkinimo lygis, šis privalumas gali būti nepriimtinas. Šaltinis: http://db1.stat.gov.lt/statbank/default.asp?w=1920 3 pav. Nedarbo lygio kitimas Lietuvoje • Bendrasis vidaus produktas. BVP kitimas Lietuvoje yra pateiktas 3 paveiksle. Matyti, kad nuo 2008m. 1 iki 3 ketvirčio šalies BVP augo nuo 24 430 mln. iki 29 859 mln. litų. Tačiau nuo 2008m. 4 ketvirčio šalies BVP buvo nepastovus, tai didėjo tai mažėjo. Žemiausias BVP buvo 2010 m. 1 ketvirtyje, siekė vos 20 449 mln., tačiau 2 šių metų ketvirtyje pastebimas BVP augimas (24 974 mln.). Šaltinis: sudaryta autorių pagal http://db1.stat.gov.lt/statbank/selectvarval/saveselections.asp?MainTable=M2010101&PLanguage=0&TableStyle=&Buttons=&PXSId=5992&IQY=&TC=&ST=ST&rvar0=&rvar1=&rvar2=&rvar3=&rvar4=&rvar5=&rvar6=&rvar7=&rvar8=&rvar9=&rvar10=&rvar11=&rvar12=&rvar13=&rvar14= 4 pav. Bendrojo vidaus produkto pokytis Lietuvoje • Lietuvos gyventojų skaičius pagal amžiaus grupes. Šioje lentelėje pateikta Lietuvos gyventojų skaičius ir sudėtis pagal amžių nuo 2005m. iki 2009m. Gyventojų skaičius yra išvestinis demografinių procesų (gimstamumo, mirtingumo, migracijos) rodiklis. Jo pokyčius lemia šių procesų raida. Iš pateiktų statistinių duomenų galime pastebėti, kad kiekvienais metais Lietuvos gyventojų sudėtis mažėja. Didžiausias Lietuvos gyventojų sumažėjimas užfiksuotas 2006m. t.y. 22040 gyventojai, o mažiausias 2009m. – 16485 gyventojai. Pastovus Lietuvos gyventojų skaičiaus mažėjimas gali turėti įtakos svečių namų veiklai, nes yra prarandami potencialūs klientai. 1 lentelė Lietuvos gyventojų sudėtis pagal amžiaus grupes Gyventojai pagal amžių 2005 m. 2006 m. 2007 m. 2008 m. 2009 m. 0-20 858955 831467 803844 778467 758493 20-40 971569 969095 971312 972422 969230 40-60 903146 908769 917812 924654 929594 60-80 658638 660050 656209 652903 652120 85 ir vyresni 33016 33903 35702 37911 40435 Viso: 3425324 3403284 3384879 3366357 3349872 Šaltinis: sudaryta autorių pagal http://db1.stat.gov.lt/statbank/selectvarval/saveselections.asp?MainTable=M3010206&PLanguage=0&TableStyle=&Buttons=&PXSId=3212&IQY=&TC=&ST=ST&rvar0=&rvar1=&rvar2=&rvar3=&rvar4=&rvar5=&rvar6=&rvar7=&rvar8=&rvar9=&rvar10=&rvar11=&rvar12=&rvar13=&rvar14= 1.3.2. Socialinė-kultūrinė Didžiausias užimtumas viešbutyje yra pastebimas įvairių švenčių bei renginių Birštono mieste metu. Tačiau svečių namai „Audenis“ turi ir nuolatinius savo klientus, kurie jų paslaugomis naudojasi nuolat. Svečių namų paslaugomis besinaudojantys klientai pagal lytį neskirstomi, t.y. šiomis paslaugomis naudojasi tiek vyrai, tiek ir moterys. Pastebėta, kad pagrindiniai svečių namų lankytojai yra viduriniosios klasės atstovai ir pasiturintys asmenys, nes nuomojamų kambarių kainos yra pakankamai aukštos. Jų amžius svyruoja nuo 30 m. iki 60 m. Iš užsienio šalių atvažiuoja daugiau vyresnio amžiaus žmonės. Tą sąlygoja tai, kad vyresni žmonės gauna didesnes pajamas ir naudojasi visomis svečių namų paslaugomis. Jaunesni žmonės gauna mažesnes pajamas, taigi ir naudojasi nevisomis siūlomomis paslaugomis (pvz. tik kavinės), o apgyvendinimo paslaugomis dažniausiai naudojasi trumpesnį laiką. Taip pat ne sezono metu svečių namuose „Audenis“ vyksta įvairiausios konferencijos. Potencialūs lankytojai dažniausiai yra išsilavinę žmonės, turintys geras profesijas, dažnai tai ne Lietuvos gyventojai, turistai iš užsienio (rusai, vokiečiai, lenkai). Vartotojo veiksmus, jo poelgius lemia siekimas patenkinti savo norus ir poreikius. Daugelis iš svečių namų klientų ieško pramogų, įvairovės, nori atitrukti nuo kasdienybės ir buitinių rūpesčių, taip pat siekia gerinti sveikatą, besinaudodami sveęių namų „Audenis“ teikiamomis paslaugomis. 1.3.3. Teisinė - politinė aplinka Kiekvienoje šalyje veikiančios politinės jėgos (svarbu kokios jos, ir kad jos palankiai įtakotų veiklos kryptį) suformuoja valdžios ir valdymo struktūras, kurios savo sprendimais priima tam tikrus teisės aktus (įstatymus, nutarimus, taisykles). Jais savo praktinėje veikloje privalo vadovautis įmonės. Neišmanymas nustatytų taisyklių ar jų nepaisymas, įmonėms gali turėti skaudžių pasekmių, tarp kurių ir galimas žlugimas. Svarbu žinoti, kas yra draudžiama, o kas leidžiama ir netgi skatinama ir remiama. Ne išimtis yra ir svečių namai „Audenis“. Pagrindinis dokumentas reguliuojantis turizmo verslą - Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas. Jame yra išvardinti pagrindiniai aspektai kuriais remiantis tvarkomas turizmo verslas. Taip pat kiti svarbūs viešbučio veiklą įtakojantys ar galėsiantys įtakoti (pasikeitus situacijai) įstatymai: • Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymas (Nr. IX-575) • Buhalterinės apskaitos įstatymas (Nr. IX-573) • Akcinių bendrovių įstatymas (Nr. VII-1835) • Pelno mokesčio įstatymas (Nr. IX-675) • Pridėtinės vertės mokesčio įstatymas (Nr. IX-751) • Mokesčių administravimo įstatymas (Nr. IX-2112) • LR Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymas (Nr. IX-1672) • Darbo kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymas (Nr. IX-926) • Lietuvos Respublikos Valstybinės darbo inspekcijos įstatymas (Nr. I-614) • Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas (Nr. I-657) • Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas (Nr. VIII-1871) • Ūkio ministro 2000 – 12 -01 įsakymas Nr. 405 „Dėl išorinės reklamos įrengimo tipinių taisyklių patvirtinimo“ • Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas (Nr. VII-1099) • Lietuvos Respublikos maisto įstatymas (Nr. VIII-1608) • Licencija (Alkoholio prekybai svečių namuose, taip pat vasaros metu alkoholio prekybai lauke). 1.3.4. Technologinė  aplinka Svečių namai „Audenis“ savo klientams siūlo naujausias technologijas bei kompetentingą personalą. Klientų patogumui svečių namuose įrengta kabelinė TV, visą parą veikiančia interneto linija, telefonu, radiju, kondicionavimo sistema, mini baru, elektroniniu seifu, signalizacija. Kavinė „Audenis“ turi specialiai žmonėms su negalia pritaikytas technikos naujoves.      Svečių namai „Audenis" gali pasiūlyti ir 2 moderniai įrengtas konferencijų bei posėdžių  sales, kurios yra aprūpintos visa reikalinga technine įranga: DVD, TV ir video aparatūra, dokumentų ir skaidrių projektoriais, multimedijos įranga, mikrofonais.      Taip pat mokslo ir technikos pažanga tiesiogiai susijusi su atsiskaitymu už suteiktas paslaugas. Viešbutyje yra galimybė atsiskaityti už paslaugas banko kortelėmis, kas sumažina klientų rūpesčius.      Naujos masinės informavimo priemonės ir reklamos gamybai naudojamos technologijos leidžia kurti įdomesnę ir veiksmingesnę, labiau vartotojo dėmesį pritraukiančią svečių namų reklamą ir taip būti arčiau savo klientų. Svečių namai „Audenis“ turi specialų interneto puslapį http://www.audenis.lt , kuriame galima rasti visą norimą informaciją apie svečių namus ir jų teikiamas paslaugas. Šiuo puslapių gali naudotis ir užsienio klientai, kadangi jis yra parengtas net keletu užsienio kalbų.      Taigi, svečių namai „Audenis“ stengiasi diegti kuo modernesnes technologijas, kas klientui užtikrintų kuo aukštesnę kokybę, suteiktų galimybę pasiūlyti kuo daugiau ir įdomesnių paslaugų, sutaupytų laiko. 1.3.5. Gamtinė aplinka Birštonas – kurortinis miestas Lietuvos pietuose, Kauno apskrityje. Miestas išsidėstęs 39 km į pietus nuo Kauno ir 7 km į pietryčius nuo Prienų, dešiniajame Nemuno krante, upei apsukus kilpą. Birštono gamtinės ir klimatinės sąlygos labai palankios turizmui, poilsiui - švelnus klimatas, industrijos nenuniokoti, pirmykštę formą išlaikę natūralūs gamtos ištekliai (miškai, vandens telkiniai, turistinės trasos), kraštovaizdžio estetinis grožis (upių vingiai, miškai su savita flora ir fauna ir pan.). Pagrindinis dalykas, traukiantis žmones į šį kurortą – gamta, kuri yra kurorto gydomasis veiksnys. Birštonas gali didžiuotis savo unikaliais gamtos paminklais: Nemuno kilpų regioniniu parku, Škėvonių atodanga, Sipnių atodanga, Konglomerato uola „Ožkų pečius“. Birštono kurortas dar XVIII amžiuje ėmė garsėti gydomųjų savybių turinčiais mineraliniais vandenimis. Mineralinis vanduo, trykštantis iš žemės gelmių, yra svarbiausias Birštono kurorto gyvavimo bei augimo skatintojas. Birštonas nuo seno yra laikomas vienu iš pačių geriausių Lietuvos kurortų, turintis karališkas šaknis. Svečių namai „Audenis“ yra įsikūręs pačiame miesto centre, tačiau gražioje, ramioje, netoli parko esančioje vietoje. Kadangi svečių namai „Audenis“ įsikūręs pačiame kurorto centre taigi čia apsistoję svečiai turi puikias galimybes greitai pasiekti įvairius turistų traukos centrus, tokius kaip SPA centrus, parkus, Nemuno pakrantę, slidinėjimo trasas, dviračių nuomos punktus, Šv. Antano Paduviečio bažnyčią, biuvetę (statinys ant mineralinio šaltinio, iš kurio imamas trykštantis mineralinis vanduo). 1.4. Mikroaplinka Mikroaplinka yra vidinė įmonės aplinka, kurią ji gali bent iš dalies įtakoti. Šioje dalyje bus atliekama rinkos analizė, konkurentų analizė, marketingo komplekso elementų analizė. 1.4.1. Rinkos analizė Birštono mieste yra 13 oficialių apgyvendinimo paslaugas teikiančių įstaigų. Iš jų 5 turi viešbučio statusą, 2 – sanatorijos, vienintelis „Audenis“ turi svečių namų statusą, likusios įstaigos yra neklasifikuojamos. Taip pat yra kitų apgyvendinimo paslaugas siūlančių konkurentų – tai privatūs namų ūkiai užsiimantys gyvenamojo ploto nuoma. Visi apgyvendinimo paslaugų teikėjai konkuruoja tarpusavyje dėl vartotojų, tačiau visos šios įstaigos skiriasi savo siūlomu paslaugų asortimentu ir kainomis, todėl vartotojas turi galimybę išsirinkti labiausiai jo poreikius tenkinančią įstaigą. Svečių namų „Audenis“ rinkos ypatumai: ◦ Paklausos sezoniškumas. Svečių namų rinka ypatinga tuo, kad jai būdingas paklausos svyravimas, sezono metu paklausa žymiai išauga, o ne sezono metu paklausa smarkiai sumažėja. Dėl šios priežasties kinta įstaigos gaunamos pajamos, todėl tenka spręsti paklausos svyravimo problemas. ◦ Aukšti įėjimo į rinką barjerai. Konkurentų skaičiaus pokytis dažniausiai yra nežymus, nes įkuriant apgyvendinimo įstaigą yra susiduriama su šiomis problemomis: aukšti patalpų įkūrimo kaštai, tinkamo žemės sklypo įsigijimas ir kita. ◦ Rinkos konkurencingumas. Nors „Audenis“ yra vieninteliai svečių namai Birštone, tačiau jie tiesiogiai konkuruoja su viešbučiais, kurie turi panašų paslaugų paketą. 1.4.2. Konkurentų analizė Birštono mieste yra penki viešbučiai, dvi sanatorijos ir vieni svečių namai. Nors sanatorijose yra suteikiamos nakvynės paslaugos, į konkurentų analizę jų neįtraukėme, nes sanatorijų veiklos pobūdis ir siekiai skiriasi nuo viešbučių ar svečių namų tikslų. 2 lentelė „Audenio“ ir jo konkurentų teikiamų paslaugų palyginimas „Audenis“ „Nemuno slėnis“ „Sofijos rezidencija“ „Sonata“ VSDFV mokymo centro Birštono filialas „Karališkoji rezidencija“ Kambarių skaičius: 9 31 14 22 14 76 Kambarių kainos (nuo... iki...): Nuo 150 iki 280 Lt Nuo 239 iki 2800 Lt Nuo 149 iki 359 Lt Nuo 100 iki 430 Lt Nuo 80 iki 150 Lt Nuo 169 iki 399 Lt Papildomos paslaugos: Restoranas + + + + + + SPA + + + + + + Konferencijos + + + + + Kaljanas + Biliardas + + Treniruoklių salė + + Krepšinio aikštelė + Lauko teniso aikštė + + + Pramoginis laivas + + Valtys + Vandens dviračiai + Dviračiai + + + + + Skrydžiai oro balionu, lėktuvu, sklandytuvu, šuoliai su parašiutu + + + Senovinių automobilių nuoma + Ekskursijos + + + Jodinėjimas žirgais + + Medžioklė + Žvejyba Baidarės + + + Slidinėjimas + + Kino teatras + Biblioteka + Koplyčia + Oro ritulys + Nordic Walking (lazdos) + Pažintinė degustacinė aplinka + Programinės programos vaikams + Stalo tenisas + Transporto paslaugos + Dovanų kuponai + + Šaltinis: sudaryta autorių Svečių namuose „Audenis“ yra įrengta 9 įvairų tipo kambariai – vienviečiai, dviviečiai, liukso klasės bei apartamentai. Lyginant su konkurentais kambarių skaičius yra pats mažiausias („Nemuno slėnis“ siūlo 31, „Sofijos rezidencija“ siūlo 14, „Sonata“ siūlo 22, VSDFV mokymo centro Birštono filialas siūlo 14, „Karališkoji rezidencija“ siūlo 76 kambarius). Svečių namai siūlo rengti konferencijas 2 salėse, vienoje salėje talpumas siekia iki 25 konferencijos dalyvių, o kitoje iki 100 konferencijos dalyvių. Svečių namai vieninteliai iš konkuruojančių įmonių siūlo sveiko maisto patiekalus esančiame restorane. Pasiplaukiojimą Nemuno kilpomis siūlo tik viešbučiai „Sonata“ ir „Nemuno slėnis“. „Karališkoji rezidencija“ išsiskiria iš visų konkurentų siūlomu savo paslaugų paketu, nei vienas viešbutis nesiūlo: kino teatro, bibliotekos, koplyčios, transporto ir kt. paslaugų. Svečių patogumui svečių namai „Audenis“ organizuoja įvairias ekskursijas, aktyvų laisvalaikį (lauko teniso aikštelė, dviračiai, skrydis oro balionu, baidarės, slidinėjimas). Pagal įmonės įsteigimo metus, svečių namai „Audenis“ bei „Sofijos rezidencija“ įsikūrę seniausiai ( atitinkamai 1999 metais ir 1994 metais), todėl galime teigti, kad yra sukaupę didžiausią patirtį ir geriausiai susipažinę su rinka. Tuo tarpu „Nemuno slėnis“ ir „Karališkoji rezidencija, abu įsikūrę 2007 metais, yra rinkos naujokai. Naujausiai įsikūrę viešbučiai ženkliai skiriasi vietų skaičiumi: „Nemuno slėnyje“ yra 31 kambarys ir 6 nameliai, „Karališkojoje rezidencijoje“ – net 76 kambariai. Pagal dydį ir įsikūrimo metus trečiojoje vietoje yra viešbutis „Sonata“, įsikūręs 2005-aisiais metais ir turintis 22 kambarius. Po 14 kambarių turi viešbučiai „Sofijos rezidencija“ bei „VSDFV mokymo centras“, o svečių namai „Audenis“ vietos turi mažiausiai – jame įrengti devyni kambariai. Vienintelis viešbutis „Karališkoji rezidencija“ yra pritaikęs visą paslaugų kompleksą žmonėms, turintiems negalią. Šis viešbutis save pozicionuoja kaip gyvenamąjį kompleksą, skirtą senjorams bei šeimoms su vaikais. Jie taiko visiškai koncentruotą paslaugų modelį – teikia ne tik viešbučio ir maitinimo paslaugas, bet ir turi slaugos kambarius senjorams, kino bei koncertų sales, sveikatingumo ir SPA centrą (su baseinu, pirtimis bei sporto sale), konferencijų sales, biblioteką, koplyčią. Galėdama pasiūlyti tiek paslaugų, „Karališkoji rezidencija“ orientuojasi į klientus, ketinančius apsistoti ilgesniam laikui. VSDF valdybos Mokymo centro Birštono filialas save pozicionuoja kaip mokymo instituciją, savo veiklą grindžiančią aukštos darbo kokybės principais. Čia įsikūręs viešbutis sudaręs sąlygas rengti mokymus, kursus, įvairius seminarus ir pasitarimus: įrengtos 2 auditorijos su visa konferencine įranga, posėdžių sale, kompiuterių klase. Viešbutis „Sonata“ turi aiškiai apsibrėžęs savo tikslinę rinką – savo paslaugas pritaikę ne tik pavieniams klientams, bet ir vestuvėms su nakvyne. Vienu metu gali talpinti iki 60 žmonių ir turi 2 VIP apartamentus, 2 liukso tipo kambarius, svočios apartamentus, jaunavedžių apartamentus ir 16 dviviečių kambarių. „Sofijos rezidencija“ bei „Nemuno slėnis“ orientuojasi į prabangos trokštančius klientus, sukūrę netradicinį interjerą. Šiuose viešbučiuose kiekvienas kambarys įrengtas skirtingai, „Nemuno slėnis“ dekoruotas antikvariniais baldais, o „Sofijos rezidencija“ sukūrus viduramžišką interjerą – čia ir kambariai pavadinti Lietuvos didikų pavardėmis. „Audenis“ yra mažiausi savo plotu ir kambarių skaičiumi svečių namai, todėl galėtų pozicionuoti save kaip jaukiausią, patogiausią ir ramiausią nakvynės bei poilsio vietą. Jaukumo įspūdį sustiprina pirmame aukšte įrengtas židinys. Šie svečių namai pritaikę visiškai išskaidytą paslaugų pasiūlos modelį, visas papildomas paslaugas teikia partneriai – konferencijų organizavimą, ekskursijas, baidarių žygius, SPA, lauko žaidimus bei pramogas ir kt. 3 lentelė „Audenio“ ir konkurentų paslaugų kainų analizė Viešbutis Kambarių kaina „Audenis“ Kaina gyvenant 1 asmeniui Kaina gyvenant 2 asmenims Vienvietis 150 lt Dviviečiai 160 lt 190 lt Dviviečiai 190 lt 220 lt Liukso klasės 220 lt 250 lt Apartamentai 250 lt 280 lt • Į kambario kainą įskaičiuoti kontinentiniai pusryčiai; • Kambariuose yra galimybė apgyvendinti 3 – 4 žmones; • Papildomas žmogus kambaryje 60 lt; • Saugoma automobilių aikštelė. „Nemuno slėnis“ Miniliuksas (dviems) 239 lt Liukso klasės (dviems) 319 lt VIP apartamentai (dviems) 359 lt Didieji apartamentai (dviems) 479 lt Karališkieji apartamentai* 2800 lt Nameliai (4 svečiams) 190 – 299 lt • Papildomas žmogus kambaryje 70 Lt; • Vaikams iki 16 metų taikomos nuolaidos; • Pusryčiai restorane; • Saugoma automobilių aikštelė; • Treniruoklių salė; • 1 val. VIP biliardinėje; * Į kainą įskaičiuota: pusryčiai restorane, treniruoklių salė, (sauna, garinė pirtis, jacuzzi bei baseinas su kaskada ir povandeninių srovių masažu, Jūsų pasirinktu laiku nuo 9 iki 24 val.). „Sofijos rezidencija“ Kaina darbo dienomis Kaina savaitgaliais ir švenčių dienomis Vytauto Didžiojo kambarys 199 lt 229 lt Sofijos Vytautaitės kambarys 309 lt 359 lt Karaliaus Mindaugo kambarys 169 lt 189 lt Žygimanto Augusto kambarys 169 lt 189 lt Jogailos Algirdaičio kambarys 169 lt 189 lt Vladislovo Vazos kambarys 169 lt 189 lt Aleksandro Jogailiečio kambarys 149 lt 189 lt Kazimiero Jogailiečio kambarys 169 lt 189 lt Stepono Batoro kambarys 169 lt 189 lt Karalienės Martos kambarys 169 lt 189 lt Barboros Radvilaitės kambarys 199 lt 229 lt Kunigaikštienės Elenos kambarys 169 lt 189 lt Kunigaikštienės Bonos kambarys - - Stepono Paco kambarys 169 lt 189 lt „Sonata“ Kaina gyvenant 2 asmenims Mansardinis 150 lt Standartinis 180 lt Liukso klasės 200 lt Jaunavedžių 250 lt Mansardiniai apartamentai 280 lt Apartamentai 300 lt • Pusryčiai restorane; • Saugoma automobilų aikštelė. „VSDFV mokymo centro Birštono filialas“ 1 paros kaina 1paros kaina (gyvenant ilgiau kaip 5 paras) Vienvietis 80 lt 60 lt Dvivietis 100 lt 80 lt Dvivietis (3 asmenim) 120 lt 90 lt Dvivietis su terasa 150 lt 130 lt Dvivietis su mini virtuve ir terasa 150 lt 130 lt Užsakant visą viešbutį (27 vietos) 1 vietos kaina 40 lt 30 lt „Karališkoji rezidencija“ Kaina gyvenant 1 asmeniui Kaina gyvenant 2 asmenims Vienvietis apartamentas 169 lt - Dvivietis apartamentas 189 lt 219 lt Liukso apartamentas 269 lt 309 lt Karališkas apartamentas 349 lt 399 lt • Papildomas žmogus kambaryje 60 lt; • Pusryčiai restorane; • Saugoma automobilių aikštelė; • Lankymasis baseino ir pirčių komplekse; • Lankymasis kardio treniruoklių salėje; • Biblioteka; • Oro kondicionierius apartamente. • „Karališkasis“ mineralinis vanduo Šaltinis: sudaryta autorių Lyginant lentelėje 3 pateiktas apgyvendinimo paslaugų kainas matome, jog jos žymiai aukštesnės viešbutyje „Nemuno slėnis“. Tą galima paaiškinti šiame viešbutyje siūlomu plačiu paslaugų asortimentu bei autentiška antikvarine aplinka. „Audenis“, „Nemuno slėnis“, „Karališkoji rezidencija“ ir „Sonata“ į kambario kainą įskaičiuoja pusryčius viešbutyje įsikūrusiame restorane ir saugomą automobilių aikštelę. Pigiausios kainos VSDFV mokymų centre, tačiau į kainą įskaičiuota tik nakvynė viešbutyje. „Nemuno slėnyje“ taikoma 20% rudens akcija, įvairios akcijos nuolat atnaujinamos pagal metų sezonus. Taip pat čia taikomos nuolaidos vaikams iki šešiolikos metų. ‚Audenyje“ taikomos nuolaidos lapkričio – gruodžio mėnesiams.„Sofijos rezidencijoje“ taikomos įvairios akcijos, tokios kaip „paskutinės minutės pasiūlymai“ ir kt. „Sonata“ bei „Karališkoji rezidencija“ taip pat taiko įvairias akcijas ne sezono metu, siūlo savaitgalio paketus visai šeimai ar senjorams ( „Karališkojoje rezidencijoje“). Vienintelėje „Sonatoje“ kainos skiriasi priklausomai nuo to, ar kambariai užsakomi darbo ar savaitgalių ir švenčių dienoms. O VSDFV mokymo centro viešbutyje kaina atpinga 20 – 25% (priklausomai nuo kambario tipo) jei viešbutyje apsistojama ilgiau nei penkioms paroms. Dviviečių kambarių kainos dviem asmenims svyruoja nuo 100 Lt (VSDFV mokymo centre) iki 479 Lt „Nemuno slėnyje“. Pigiausiame dvivietyje kambaryje įrengtas dušas, tualetas, kabelinė televizija, šaldytuvas. Brangiausiame, esančiame „Nemuno slėnyje“ – be anksčiau išvardintų – oro kondicionierius, mini baras, interneto prieiga, telefonas, elektroninė durų sistema, personalinis seifas, grindų šildymas, sūkurinė vonia, pirtis, plaukų džiovintuvas ir higienos reikmenys. Liukso klasės kambarių kainos viešbučiuose panašios – kaina svyruoja nuo 200 iki 319 litų. „Nemuno slėnyje“ taip pat yra galimybė išsinuomoti atskirus namelius, kurių kaina yra 190 – 299 litai, o viešbutyje „Sonata“ galima apsistoti kambariuose su mansarda: kambarių kaina su mansarda siekia 150 – 250 litų už naktį. Visuose viešbučiuose ir svečių namuose „Audenis“ standartiškai kainos nustatomos išskiriant vieną ar du asmenis. „Audenyje ir „Kareliškojoje rezidencijoje“ nurodoma, kad papildomai dar vienam žmogui kambaryje kaina būtų 60 Lt, o „Nemuno slėnyje“ – 70 litų. VSDFV mokymo centro viešbutyje yra nurodoma, kad yra galimybė nakvoti kambaryje trim žmonėms, o „Sofijos rezidencijoje“ skirtingos kainos taikomos konkrečiam kambariui, nepriklausomai nuo to, kiek žmonių jame apsistos. Apibendrinant galima teigti, jog svečių namai „Audenis“ netaiko diferencijuotų kainų politikos – tik taiko išskirtines akcijas lapkričio – gruodžio mėnesiais. Taip pat „Audenis“ netaiko nuolaidų senjorams, o gyvenimas nemokamas vaikams tik iki 5 metų. Vyresniems vaikams nei 5 metai nuolaidos nesuteikiamos. Lyginant svečių namų kainas ir suteikiamus patogumus kambariuose su viešbučių- konkurentų, galima teigti, jog svečių namuose „Audenis“ kainos standartiniams kambariams yra įprastinės, tačiau liukso klasės kambariams bei apartamentams yra didelės, nes konkurenciniuose viešbučiuose už panašią kainą yra siūloma daugiau patogumų, tokių kaip oro kondicionieriai, plaukų džiovintuvai kiekviename kambaryje, sūkurinės vonios. 4 lentelė Svečių namų „Audenis“ ir konkurentų siūlomi specialūs paslaugų  paketai Viešbutis Pagrindinai specialūs paslaugų  paketai Audenis • Romantiškas savaitgalis dviem, dvi paras – 529lt • Poilsio savaitgalis dviem, dvi paras – 469Lt Nemuno slėnis • Romantiškas žiemos pasiūlymas dviem, parai:329 – 459Lt (priklausomai nuo kambario tipo) • Atostogos ramybės oazėje dviem, 4 naktis – 699-899Lt • Pailsėk su šeima parai 2 suaugę + 2 vaikai – 549Lt Sofijos rezidencija • Romantiškas savaitgalis dviem, dvi naktys – 549Lt (599 Lt su viduramžių vakariene) • Karališka viduramžių puota dviem asmenims – 169Lt • Karališka nakvynė su puota ir foto sesija dviem – 319Lt • Individuali sveikatinimo programa parai vienam asmeniui 164-248 • Tau ir Tavo draugams žmogui nuo 239Lt • Svajonių savaitgalis dviem 692Lt • Mergvakaris nuo 135Lt žmogui Sonata • Įsimylėjėlių savaitgalis 1 – 299Lt • Įsimylėjėlių savaitgalis 2 – 379Lt • Įsimylėjėlių savaitgalis 3 – 499Lt • Rudeninis pasiūlymas 1 – 333Lt • Rudeninis pasiūlymas 2 – 424Lt VSDFV mokymo centras - Karališkoji rezidencija • Pasiūlymas senjorams „šalna“ – nuo 85Lt • Romantiškas pasiūlymas dviem 1 nakčiai – 410Lt • Romantiškas pasiūlymas dviem 2 naktims – 720Lt Šaltinis: sudaryta autorių Svečių namai „Audenis“ ir kiti viešbučiai (išskyrus VSDFV) siūlo panašius paslaugų paketus – visose nakvynės vietose galima užsisakyti romantišką savaitgalį dviem žmonėms. Dažniausiai į šį paketą įeina viena arba dvi naktys viešbutyje, pusryčiai, vakarienė bei kelios procedūros abiems žmonėms sanatorijoje arba nuosavame SPA centre. Viešbučiuose šis paketas brangesnis nei svečių namuose. VSDFV mokymo centras netaiko jokių specialių pasiūlymų ar savaitgalio paketų. Svečių namai „Audenis“ siūlo du paslaugų kompleksus, abu jie tarpusavyje panašūs. Daugiausiai paslaugų paketų siūlo viešbutis „Sofijos rezidencija“ , lentelėje 4 pateikti 7 pagrindiniai šio viešbučio siūlomi paketai, tačiau įmanoma užsisakyti įvairių papildų ir panašių į išvardintas paslaugų. Be romantiško savaitgalio porai, čia galima atvažiuoti papietauti be nakvynės, bet su įdomia programa, galima įsigyti sveikatingumo paketą savaitgaliui ar surengti nepamirštamus vakarėlius, mergvakarius. „Karališkoji rezidencija“ turi pasiūlymą savo tikslinei rinkai – nakvynės ir gydomųjų paslaugų paketą „šalna“ senjorams nuo 60 metų. Vieninteliame „Nemuno slėnyje“ skatinama atvykti visai šeimai – yra savaitgalio paketas, skirtas dviem suaugusiem su dviem vaikais. 5 lentelė Internetinių svetainių analizė Užkrovimo laikas Struktūra Turinio kokybė Skaitomumas Navigacija Dizainas Vartotojo komunikacija Kontaktai „Audenis“ 5 3 3 - 5 3 3 4 „Nemuno slėnis“ 5 5 5 - 5 4 4 5 „Sofijos rezidencija“ 5 3 5 - 5 4 4 4 „Sonata“ 5 4 2 - 3 1 3 5 VSDFV mokymo centro Birštono filialas 5 1 2 - 4 2 1 5 „Karališkoji rezidencija“ 5 5 5 5 5 5 5 5 Šaltinis: sudaryta autorių Internetinių svetainių analizė atlikta vertinant kiekvieno viešbučio internetinę svetainę penkiabalėje sistemoje (5 – puikiai, 1 – blogai), išskiriant aštuonis kriterijus: užkrovimo laiką, struktūrą, turinio kokybę, skaitomumą, navigaciją, dizainą, vartotojo komunikaciją, kontaktus. Užkrovimo laikas. Visų viešbučių internetinės svetainės įvedus jų adresą į žiniatinklį atsiverčia iškarto. Todėl jos visos įvertintos aukščiausiais 5 balais. Struktūra. Vertinant internetinių svetainių struktūrą buvo atsižvelgta į svetainių sudedamąsias dalis. VSDFV mokymo centras gavo patį žemiausią balą, nes svetainės struktūra susidėjo tik iš vienos dalies, kurioje nurodytos visos paslaugos susijusios su apgyvendinimu. Svečių namai „Audenis“ įvertintas 3 balais, nes svetainė susidėjo iš šešių nedidelių dalių. Aukščiausią įvertinimą gavo viešbučiai „Nemuno slėnio“ ir „Karališkosios rezidencijos“ internetinės svetainės. Šių svetainių struktūra labai aiški ir detali. Turinio kokybė. Atsižvelgiant į internetinių svetainių turinio kokybę prasčiausius įvertinimus gavo VSDFV mokymo centras ir viešbutis „Sonata“, taip pat neaukštą įvertinimą gavo ir svečių namai „Audenis“. Svečių namams „Audenis“ trūko informacijos atnaujinimo. Geriausia svetainių turinio kokybė, tai puikią internetinių svetainių struktūrą turinčių viešbučių „Nemuno slėnis“ ir „Karališkoji rezidencija“. Skaitomumas. Vienintelis viešbutis, kuris savo internetinėje svetainėje nurodo apsilankiusių žmonių skaičių yra „Karališkoji rezidencija“. Kadangi kitos internetinės svetainės nenurodo apsilankiusiųjų skaičiaus, todėl negalima jų lyginti tarpusavyje. Navigacija. Daugelyje svetainių navigacija yra patogi naudoti vartotojui, dominančią informaciją nesudėtinga surasti. Dizainas. Vertinant internetinių svetainių dizainą, mažiausią įvertinimą gavo viešbučio „Sonata“ internetinė svetainė dėl nepatogaus meniu išdėstymo, spalvinės gamos neatitikimo su įkeltomis nuotraukomis. Taip pat dėl per didelio reklamos kiekio nesusijusio su viešbučio „Sonata veikla“. Svečių namų „Audenis“ internetinė svetainė nėra išdėliota per visą ekraną, dėl to tekstai ir nuotraukos yra labai sumažinti ir sunkiai įskaitomi. „Kareliškosios rezidencijos“ internetinė svetainė gavo aukščiausią įvertinimą dėl gražiai išplanuoto meniu, lengvai randamos informacijos ir priderintos spalvinės gamos. Vartotojo komunikacija. Vienintelė „Karališkoji rezidencija“ gali būti įvertinta 5 balais, nes tik šio viešbučio internetinėje svetainėje, klientai gali palikti savo atsiliepimus. Svečių namai „Audenis“ savo internetinėje per mažai komunikuoja su savo klientais, šie neturi galimybės palikti joje savo atsiliepimų apie apsilankymą svečių namuose. Kontaktai. Vertinant internetinėse svetainėse nurodytus kontaktus atsižvelgėme ne tik nurodytus telefonus, elektroninio pašto adresus, bet ir tai ar yra nurodyta kaip juos rasti gyvenvietės žemėlapyje. Svečių namai „Audenis“ ir „Sofijos rezidencija“ nėra pateikę žemėlapių su nuorodomis kaip juos rasti, todėl įvertinti prasčiau nei kiti viešbučiai. 1.4.3. Marketingo komplekso elementų analizė (7P) Šioje dalyje bus analizuojamas dabartinis svečių namų „Audenis“ marketingo kompleksas. Jį sudaro: • Paslaugos. Svečių namai „Audenis“ teikia šias pagrindines paslaugas: apgyvendinimą ir maitinimą. Apgyvendinimo paslaugų teikimui yra įrengti 9 kambariai: standartiniai, liukso klasės, bei apartamentai. Maitinimo paslaugos teikiamos svečių namų pirmajame aukšte įrengtoje kavinėje, kurioje yra septyni staliukai, baras, bei lauko erdvė, kuri yra naudojama vasaros sezonu, joje yra penki staliukai. Be pagrindinių paslaugų yra teikiamos papildomos paslaugos: SPA, konferencijų organizavimas, lauko teniso aikštė, dviračiai, ekskursijos, jodinėjimas žirgais, baidarės ir slidinėjimas. SPA paslaugos yra teikiamos bendradarbiaujant su „Tulpės“ ir „Versmės“ sanatorijomis, svečių namų klientams yra suteikiama nuo 10% nuolaida šiose sanatorijose teikiamoms paslaugoms. Esant kliento poreikiui, konferencijos yra organizuojamos netoliese esančiame kultūros centre. Šiame centre yra įrengtos dvi konferencijų salės, 1-oji salė talpina iki 25 žmonių, 2-oji salė talpina iki 100 žmonių. Šios salės yra aprūpintos visa reikalinga aparatūra. Greta svečių namų įrengtos dvi teniso aikštės, kuriose „Audenio“ klientai turi pirmenybę kitų teniso aikštyno klientų atžvilgiu naudotis jo teikiamomis paslaugomis. Svečių namai „Audenis“ yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį su „Birštono turizmo informacijos centru“ ir teikia dviračių nuomos paslaugas bei organizuoja ekskursijas. Taip pat šiame centre galima užsisakyti pasiplaukiojimą baidarėmis bei slidinėjimui reikalingą įrangą. Netoliese Birštono esančiame žirgyne galima užsisakyti pasivažinėjimą žirgais su karieta Birštono apylinkėse arba jodinėjimo pamokas. • Kainos. Svečių namai „Audenis“ netaiko diferencijuotų kainų politikos, tai reiškia, kad kainos išlieka nepakitusios visus metus. Svečių namai nustato vidutines paslaugų kainas. Lentelėje yra pateikiamas „Audenio“ pagrindinių ir papildomų paslaugų kainoraštis. 6 lentelė „Audenio“ paslaugų kainos Paslaugos Kaina, litais Kambarių kainos: • Standartinis vienvietis 150 • Standartinis dvivietis 160-190 • Liukso klasės 220-250 • Apartamentai 250-280 Kavinės meniu kainos: • Salotos 8-12 • Užkandžiai 8,5-10,90 • Karštieji užkandžiai 7-9 • Karštieji patiekalai 11-27 • Sriuba 4,5-6,5 • Užkandžiai prie alaus 5-14,9 • Blynai 6-10 • Saldieji patiekalai 5,5-7 • Vaikų meniu 4-9 • Vegetariški patiekalai 5,5-18 Baidarių nuoma (1 valanda) 20 Slidinėjimo įranga: • Slidės 15-30 • Snieglentė 15 • Čiuožynės 5 • Pačiūžos 10 Konferencijų salė 200 Teniso aikštė (1 valanda) 20 Teniso aikštės inventoriaus nuoma 2-4 Dviračių nuoma (1 valanda) 3-5 Dviračių nuoma (24 valandos) 10-25 Šaltinis: sudaryta autorių • Vieta Birštonas įsikūręs Pietų Lietuvos centre, netoli tarptautinės automagistralės "Via Baltica", Nemuno kilpų regioninio parko teritorijoje. Birštone yra rūpinamasi gyventojų ir svečių saugumu, visame mieste yra sumontuotos stebėjimo kameros, pėsčiųjų saugumui užtikrinti automobilių greitis yra ribojamas iškiliosiomis pėsčiųjų perėjomis. Svečių namai „Audenis“ yra įsikūręs Birštono centre, netoli parko esančioje vietoje. Birštone yra puiki kelių infrastuktūra, todėl patogu privažiuoti prie svečių namų, tai pat „Audenis“ turi automobilių stovėjimo aikštelę. Iš trūkumų galima paminėti nurodomųjų ženklų stoką į svečių namus, todėl klientui pirmą kartą besilankančiam „Audenyje“ sunku surasti kur šie svečių namai yra įsikūrę. 5 pav. „Audenio“ buvimo vietos žemėlapis Šaltinis: maps.google.com • Rėmimas Svečių namai „Audenis“ reklamuojasi savo internetinėje svetainėje www.Audenis.lt, kurioje pateikiama informacija apie teikiamas paslaugas ,jų kainos, kontaktai, specialūs pasiūlymai, vaizdinė medžiaga. Interneto svetainėje informacija yra pateikiama lietuvių, anglų ir rusų kalbomis, taip pat yra galimybė rezervuoti kambarius internetu. Kita vertus, svetainėje nėra suteikta galimybė klientams pateikti atsiliepimus apie svečių namus. Taip pat nėra pateikta nuorodų ir žemėlapių, kaip surasti svečių namus „Audenis“ Birštono mieste. Svetainė nėra nuolat atnaujinama ir papildoma nauja vaizdine medžiaga. Taip pat joje nėra pateikiama informacija apie renginius, kuriuos organizuoja ir remia „Audenis“. Svečių namai „Audenis“ reklamuojasi kitose turizmo internetinėse svetainėse bei giduose taip pat laisvalaikio ir pramogų tinklalapiuose. Turizmo internetinėse svetainėse, giduose ir laisvalaikio bei pramogų tinklapiuose: • www.travel.lt - nacionalinė turizmo informacijos ir rezervavimo sistema, kurioje yra kaupiami ir teikiami duomenys apie Lietuvos turizmo paslaugų teikėjus, turizmo išteklius ir kitą turizmo informaciją. • www.booking.com – viešbučių paieškos ir rezervavimo internetu svetainė. • www.lithuanianhotels.com – Lietuvos viešbučių paieškos ir rezervavimo internetu svetainė. • www.spatravel.lt - tai specializuota agentūra, užsiimanti vietų rezervavimu geriausiuose Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Čekijos SPA viešbučiuose ir sanatorijose. • www.7seasons.lt - turizmo gidas internete, kur vienoje vietoje pateikiama visa informacijos apie Lietuvos lankytinas vietas, muziejus, viešbučius, kaimo turizmo sodybas, poilsio namus, kempingus, restoranus, kavines, naktinius klubus, sezonines pramogas ir pramogų kompleksus. • www.savaitgalis.lt - svetainėje kaupiama informacija apie aktyvų laisvalaikį, įvairaus tipo apgyvendinimo vietas, turizmą, savaitgalio keliones Lietuvoje ir užsienyje, kurortus ir kt. • www.visalietuva.lt – internetinis įmonių katalogas, įmonių paieška ir informacija. • www.PrivatusSektorius.lt - poilsiautojo gidas Lietuvoje. • www.balticsaitas.lt – keliautojo gidas Baltijos šalyse. • www.viskasturizmui.lt - Lietuvos turizmo įmonių katalogas, viešbučiai, kaimo sodybos, kelionių agentūros, laisvalaikio informacija. • www.info.lt – informacijos tinklalapis. Svečių namai „Audenis“ yra nuolatinis Birštono renginių rėmėjas, tokių kaip „Birštonas Jazz“, kalėdinis krepšinio turnyras ir kiti. • Procesas Norint pasinaudoti svečių namų paslaugomis galima atlikti išankstinę rezervaciją. Rezervaciją galima atlikti trimis būdais: • Rezervacija telefonu; • Rezervacija elektroniniu paštu; • Rezervacija „Audenis“ internetinėje svetainėje. Rezervacija yra paprasta, nesudėtinga, nereikalaujant išankstinio apmokėjimo. Jei tuo metu yra laisvų kambarių, svečių namuose galima apsistoti be išankstinės rezervacijos. Užsisakant kambarius sąskaitą galima apmokėti banko kortele arba grynaisiais. Atsiskaityti galima iškart arba vizito svečių namuose pabaigoje. Vizito metu užsisakius papildomų mokamų paslaugų, jos yra įtraukiamos į bendrą kambario sąskaitą ir yra apmokama vizito pabaigoje, todėl galima išvengti tarpinių mokėjimų. Viešnagės metu galima užsisakyti maistą į numerį, užsakymas vyksta paskambinus kambaryje esančiu telefonu. Taip pat maistas yra patiekiamas pirmame aukšte esančioje kavinėje. Joje klientus aptarnauja padavėjai. Jei pusryčiai yra įskaičiuoti į kambario kainą, tada jie yra pateikiami svečių namų kavinėje „švediško stalo“ principu. Išsiregistruojant iš svečių namų patikrinama ar į numerio sąskaitą buvo įrašyta papildomų mokamų paslaugų, jei taip, tada jos yra apmokamos. Visas papildomas „Audenio“ teikiamas paslaugas galima užsisakyti viešbučio administracijoje. • Žmonės Paslaugos teikimo procese dalyvauja darbuotojai ir klientai. Vienu metu svečių namuose dirba devyni darbuotojai: ◦ Direktorius; ◦ Administratorė; ◦ Vadybininkė; ◦ Du virtuvės darbuotojai; ◦ Barmenė; ◦ Padavėja; ◦ Kambarinė; ◦ Sargas. Svečių namų darbuotojų darbo grafikas sudarytas dvejomis pamainomis. Vykdant darbuotojų samdą yra svarbu darbuotojo kvalifikacija, darbo patirtis, užsienio kalbų mokėjimas (anglų, rusų, vokiečių), komunikabilumas, mokėjimas bendrauti su klientais. Vyriausias virtuvės darbuotojas yra motyvuojamas skiriant jam 2 procentus nuo virtuvės apyvartos, barmenas yra motyvuojamas skiriant jam 2 procentus nuo baro apyvartos. Taip pat darbuotojai gauna kalėdinius priedus prie atlyginimo. Svečių namų „Audenis“ klientai - tai jaukumą ir ramybę mėgstantys žmonės, mėgstantys aukštą paslaugų kokybę už prieinamą kainą. Dauguma klientų yra atvykę iš aplinkinių Lietuvos miestų, tokių kaip Kaunas, Vilnius, Alytus ir kiti. • Fizinis akivaizdumas Svečių namai „Audenis“ yra įsikūręs 600 m², trijų aukštų pastate. Pastatas buvo rekonstruotas 2002 m.. Šalia pastato yra įrengta 10 vietų stovėjimo aikštelė klientų automobiliams. Taip pat vasaros sezonui yra įrengta lauko kavinė, kurią sudaro 5 lauke pastatyti staliukai. Svečių namų klientai gali mėgautis vaizdu į parką ir teniso aikštes. Interjeras yra šviesus, šiuolaikiškas, vyrauja persikinė ir mėlyna spalvos, jaukumo suteikia židinys. Kambariuose yra dvigulės lovos, televizorius, telefonas, interneto ryšys, mini baras, dušas arba vonia, rašomasis stalas, papildomai pageidaujant suteikiamas plaukų džiovintuvas, lyginimo lenta. Kambariai yra su balkonais. 2. NAUJO SVEČIŲ NAMŲ „AUDENIS“ MARKETINGO PLANO FORMAVIMAS Šioje darbo dalyje bus iškelti marketingo tikslai, pasirinkta marketingo strategija, suformuotas naujas marketingo kompleksas, jo įgyvendinimo veiksmų planas bei jo kontrolė. 2.1. Marketingo tikslai Buvo išsikelti šie marketingo tikslai: • Žinomumo didinimas; • Paslaugų asortimento išplėtimas; • Klientų lojalumo didinimas; • Rėmimo veiklos tobulinimas; • Lanksti kainų politika; • Sezoniškumo įtakos sumažinimas kambarių užimtumui. 2.2. Marketingo strategijos Šioje dalyje bus aprašomos marketingo strategijos, kurias naudoja svečių namai „Audenis“ 2.2.1. Konkuravimo būdo strategija Porter (2005) išskiria tris bendrąsias konkuravimo strategijas, dėl kurių įmonė įgyja ilgalaikį konkurencinį pranašumą: išlaidų lyderio, diferenciacijos ir koncentracijos. Taikant išlaidų strategiją , įmonės savo veiklą grindžia ištekliais, kurie užtikrina mažiausias išlaidas šakoje, kurioje jos veikia. Svečių namų „Audenis“ paslaugų kainos yra gana aukštos lyginant su kitomis apgyvendinimo paslaugas Birštone teikiančiomis įmonėmis. Taigi išlaidų strategijos svečių namai netaiko. Naudodamos diferenciacijos strategiją, įmonės kuriuo nors aspektu siekia unikalumo. Tačiau mūsų analizuojama įmonė neteikia jokiu išskirtinių paslaugų, todėl nesinaudoja šia strategija. Trečioji – koncentracijos į išlaidas ir koncentracijos į diferenciaciją strategija taip pat nėra naudojama svečių namuose „Audenis“. Taip yra todėl, kad įmonė nesiorientuoja į aiškų rinkos segmentą ar konkrečią geografinę rinką. Konkurencinės strategijos neturėjimas mažina svečių namų „Audenis“ galimybę įgyti konkurencinį pranašumą. Mes siūlome vadovautis koncentracijos į išlaidas ir koncentracijos į diferenciaciją strategija išskiriant konkrečią vartotojų grupę ir pasirenkant tam tikrą geografinę rinką, kurioje didintų savo žinonumą naudojant rėmimo priemones. Svečių namai „Audenis“ turėtų orientuotis į vartotojus, kurie gauna vidutines pajamas ir kurie vertina praktiškumą bei patogumą, o ne prabangą. Kadangi įmonė yra įsikūrusi Birštone, kuris yra šalia antrojo pagal didumą Lietuvos miesto Kauno, mes rekomenduojame geografine rinka pasirinkti šį miestą ir jo regionus. Tai padidintų galimybę svečių namams „Audenis“ gerinti klientų aptarnavimą ir įgyti pranašumą prieš konkurentus. 2.2.2. Rinkos aprėpimo strategija Autoriai išskiria tris rinkos aprėpimo strategijas: • Nediferencijuotas marketingas; • Diferencijuotas marketingas; • Koncentruotas marketingas. Svečių namai „Audenis“ taiko nediferencijuotą marketingo strategiją. Tai reiškia, kad įmonė visą rinką laiko vienalyte ir iš visų vartotojų tikisi tokios pat reakcijos į marketingo veiksmus. Įmonės teikiamomis paslaugomis gali naudotis tiek vyrai tiek moterys, skirtingų socialinių grupių asmenys ir nesvarbu, kokie jie amžiaus. Kadangi svečių namų pasiūla yra maža (9 kambariai, kavinėje yra apie 30 vietų), taigi įmonė neturi galimybių ar noro prisitaikyti prie skirtingų poreikių. Svečių namai nediferencijuoja kainų pagal amžių, netaiko specialių nuolaidų moksleiviams ar studentams. 2.3. Marketingo komplekso formavimas Šioje dalyje bus kuriamas naujas marketingo kompleksas. Šis kompleksas bus kuriamas remiantis mūsų sudarytos apklausos duomenimis. Anketos pavyzdys yra 1 priede. • Paslaugos Formuojant naują marketingo kompleksą bus pasiūlyta naujos, bei atnaujinamos jau egzistuojančios svečių namų paslaugos, siekiant išplėsti ir pagerinti paslaugų asortimentą, taip priviliojant naujus klientus, bei išsaugant esamus. Bus siūlomos šios paslaugos: • Kaljano paslauga. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metų yra labai populiarios vandens pypkės, svečių namų klientai galės užsisakyti vandens pypkę į kambarį arba vasaros sezono metu kaljaną bus galima užsisakyti į lauko kavinę už papildomą mokestį. Kaljanas svečiams bus pateikiamas pilnos komplektacijos, į kurią įeis kaljanas, tabakas, angliukai. Ši paslauga bus teikiama dviem būdais: klientui pateikiant tik kaljano komplektą, paliekant pačiam klientui jį užsikurti, arba klientui paprašius, pateikti ne tik kaljano komplektą, bet ir jį įkurti. Už kaljano įkūrimą nebus imamas papildomas mokestis. • Naminiai gyvūnėliai. Birštone esančios apgyvendinimo paslaugas teikiančios įmonės neatsižvelgia į naminius gyvūnėlius turinčius asmenis ir nesuteikia jiems galimybės viešnagės metu apsistoti kartu su savo augintiniais. Svečių namai „Audenis“ stengsis įgyti konkurencinį pranašumą ir pasiūlyti klientams viešnagę kartu su savo augintiniais už papildomą mokestį. Gyvūnėlio svoris turės neviršyti 10 kilogramų. • Nešiojami kompiuteriai. Šiuo metu visoje „Audenio“ teritorijoje yra įrengtas bevielis internetas ir klientai gali juo naudotis nemokai visos viešnagės metu, tačiau, kad pasinaudotų šiuo privalumu klientai turi turėti nešiojamąjį kompiuterį. Šia nauja paslauga „Audenis“ orientuosis į klientus, kurie neturi nešiojamo kompiuterio, tačiau nori naudotis internetu. Pasirašius atsakomybės už inventoriaus sugadinimą sutartį klientui bus suteikiamas nešiojamas kompiuteris visos viešnagės metu. • Kavinės asortimento naujinimas. Kadangi dabartinis svečių namų „Audenis“ kavinės asortimentas nėra atnaujinamas, todėl siekiant pritraukti naujus kavinės lankytojus, bus peržiūrėtas ir atnaujintas kavinės meniu. Bus įtraukiami nauji karštieji patiekalai, salotos, sriubos, užkandžiai, desertai. Bus orientuojamasi į ekologiškesnį maistą. • Paslaugų paketų atnaujinimas. Paslaugų paketus bus galima įsigyti ir laisvalaikio dovanose. Naujų paslaugų paketų sukūrimas: ◦ Poilsio diena Birštone. Šiame pakete bus SPA procedūros sanatorijoje, vakarienė kavinėje „Audenis“. Šis paketas atvykstantiems be nakvynės. ◦ Poilsis visai šeimai. Paslaugų paketas pritaikytas dviem suaugusiems ir dviem vaikams. ◦ Aktyvus laisvalaikis. Pasiūlymas keturiems asmenims. Priklausomai nuo sezono šis paketas bus dviejų tipų: vasaros sezono metu bus siūloma žygiai su baidarėmis, skrydžiai oro balionu, ekskursijos, jodinėjimas, dviračių žygiai, o žiemos metu bus siūloma ekskursijos, slidinėjimas, poledinė žūklė, baseinai, pirtys. Šis paketas apims dvi naktis „Audenis“ svečių namuose. • Kaina Naujame paslaugų komplekse bus atnaujintos jau esamų paslaugų kainos bei įkainotos naujos svečių namų „Audenis“ paslaugos. Naują paslaugų kainyną sudarys: • Apgyvendinimo paslaugų kainos. Apgyvendinimo paslaugoms svečių namai taikys diferencijuotą kainų politiką. Bus nustatytos skirtingos kambarių kainos nuo pirmadienio iki ketvirtadienio, bei nuo penktadienio iki sekmadienio. Šiuo kainų diferencijavimu bus siekiama sumažinti kambarių užimtumo svyravimus savaitės bėgyje, kai savaitgalį kambarių užimtumas yra daug didesnis negu likusiomis savaitės dienomis. Savaitgalį (penktadienis – sekmadienis) kambarių kainos išliks nepakitusios: ◦ Standartinis vienvietis – 150Lt; ◦ Standartinis dvivietis – 160 – 190Lt; ◦ Liukso klasės kambarys – 220 – 250Lt; ◦ Apartamentai – 250 -280Lt. Nuo pirmadienio iki ketvirtadienio kambarių kainos bus 20% mažesnės: ◦ Standartinis vienvietis – 120Lt; ◦ Standartinis dvivietis – 128 – 152Lt; ◦ Liukso klasės kambarys – 176 – 200Lt; • Apartamentai – 200 -224Lt. • Kaljano paslauga – 30Lt • Naminių gyvūnų apgyvendinimas – 20Lt už naktį • Naujų paslaugų paketų kainos: ◦ Poilsio diena Birštone – 160Lt ◦ Poilsis visai šeimai – 420Lt parai ◦ Aktyvus laisvalaikis – 4 asmenims 1000Lt, tačiau užsisakant oro balioną vienam asmeniui plius 150Lt. • Vieta Kadangi svečių namai „Audenis“ yra įsikūrę strategiškai geroje vietoje, Birštono kurorto centre, jokių žymių sprendimų susijusių su šiuo komplekso elementu nebus imtasi. Vienintelė problema susijusi su paslaugų teikimo vieta yra nuorodų į svečių namus nebuvimas Birštono mieste. Ši problema bus sprendžiama pastatant nurodomuosius ženklus mieste. 6 pav. Nurodomųjų ženklų stovėjimo vietų žemėlapis Šaltinis: sudaryta autorių 6 paveiksle matome pažymėtas vietas, kur stovės nurodomieji ženklai, padėsiantys klientam lengvai surasti svečių namus. • Rėmimas Sudarant naują marketingo kompleksą daugiausia veiksmų bus imtasi rėmimo veiklos tobulinimui, siekiant padidinti svečių namų žinomumą ir pritraukti daugiau klientų. Rėmimo veiksmus apims: • Interneto svetainės atnaujinimas. Interneto svetainė yra labai svarbus elementas įmonei. Ji reprezentuoja įmonę potencialiam klientui. „Audenio“ svetainė nėra reprezentatyvi, kitaip negu pagrindinių konkurentų. Stengiantis pagerinti svetainės kokybę bus imtasi šių veiksmų: ◦ Interneto svetainės dizaino keitimas, kuris nėra keistas nuo 2004 metų ir yra nereprezentatyvus, struktūra nėra patogi neinformatyvi. ◦ Svetainėje bus sukurta nuotraukų galerija, kurioje bus talpinamos įvairios nuotraukos su svečių namų eksterjeru, jį supančia aplinka, interjeru, detalios kambarių bei kavinės nuotraukos. Tai padės klientui susidaryti įspūdį apie svečių namų aplinką bei ko reikia tikėtis nuvykus į „Audenį“. ◦ Klientų komentarai. Atnaujinus www.audenis.lt tinklapį vartotojams, kurie yra naudojęsi „Audenio“ paslaugomis, bus suteikta galimybė palikti komentarus, savo atsiliepimus apie suteiktas paslaugas, jų kokybę, taip pat pasiūlymus kaip pagerinti paslaugų kokybę, kokių paslaugų dar trūksta. ◦ Rezervavimo kalendorius. Siekiant klientui palengvinti rezervavimo procedūrą, interneto svetainėje bus patalpintas kalendorius, kuriame bus matyti, kurie svečių namų kambariai yra užimti ar jau rezervuoti ir kurie yra laisvi konkrečiu kalendoriniu laiku. ◦ Kontaktų meniu. Dabartiniame meniu trūksta žemėlapio su svečių namų buvimo vieta, todėl atliekant internetinės svetainės atnaujinimą, šis žemėlapis bus įdiegtas. • Reklama socialiniuose tinklapiuose. Šiais laikais visuomenėje yra labai populiarūs socialiniai tinklapiai, populiariausias tarp jų yra www.facebook.com. Daugelis verslo įmonių yra susikūrusios savo puslapius šiuose socialiniuose tinklapiuose ir sėkmingai naudojasi jų teikiamais privalumais: didinamas įmonės žinomumas, lengvai pasiekiami vartotojai, komunikacija su vartotojais. „Audenis“ dar neturi savo puslapio www.facebook.com svetainėje, todėl jis bus sukurtas. Jame bus talpinama vaizdinė medžiaga susijusi su svečių namais, taip pat nuolat atnaujinama informacija apie taikomas akcijas, svečių namų naujienas. • Naujienos elektroniniu paštu. Siekiant padidinti klientų lojalumą, sukurti nuolatinių klientų ratą, svečių namai „Audenis“ savo klientams, kurie bent kartą yra apsilankę svečių namuose ir palikę savo elektroninio pašto adresą, siųs elektroninius laiškus, kuriuose bus patalpinta informacija apie taikomas akcijas ir specialius pasiūlymus. • Laisvalaikio dovanos. Siekiant didinti užimtumą svečių namai „Audenis“ sudarys bendradarbiavimo sutartį su portalu www.laisvalaikiodovanos.lt. Bendradarbiavimo esmė, kad laisvalaikio dovanų puslapyje arba prekybos vietose bus pardavinėjami paslaugų paketai su svečių namų „Audenis“ siūlomais paslaugų kompleksais. Šių paslaugų asortimentą sudarys romantiški savaitgaliai svečių namuose, poilsiniai savaitgaliai svečių namuose, vakarienė „Audenio“ restorane. • Teminiai vakarai. Tam, kad pritrauktume daugiau klientų į kavinę bus organizuojami teminiai vakarai: džiazo vakarai, gitaros vakarai, disko, latino vakarai ir panašūs. Siekiant padidinti „Audenio“ kavinės populiarumą porą kartų per mėnesį kavinėje bus organizuojami gyvo garso vakarai. Atlikėjai kavinės svečiams gros gyvą instrumentinę muziką. Į šiuos vakarus bus kviečiami jauni atlikėjai iš muzikos mokyklų, dėl šios priežasties honorarai atlikėjams bus maži, todėl ir išlaidos šiems gyvo garso vakarams bus mažos. • Mėnesio naujienos. Šiuo pasiūlymu bus stengiamasi padidinti kavinės užimtumą. Šio pasiūlymo esmė yra tai, jog kiekvieną mėnesį į meniu įtraukiami nauji patiekalai, kurie siūlomi už specialią kainą. Praėjus mėnesiui šie patiekalai pašalinami iš meniu, o jų vietą užima nauji pasiūlymai sekančiam mėnesiui. • Kompleksiniai pasiūlymai kavinėje. Tam, kad padidinti alkoholinių gėrimų pardavimus (ypač tų vyno rūšių, kurių tara jau yra pradaryta), kavinės personalas klientams, užsisakantiems karštuosius patiekalus, siūlys užsisakyti konkrečius alkoholinius gėrimus su nuolaida. • Nuolaidų sistema apgyvendinimo paslaugoms. Bus išskirti trys vartotojų segmentai, kuriems bus taikoma 10% nuolaida apgyvendinimo paslaugoms. Šiuos segmentus sudarys: vaikai iki 16 metų, studentai (su studento pažymėjimu) ir senjorai. • Konferencijų rėmimas. „Audenis“ sieks sudaryti bendradarbiavimo sutartis su įmonėmis, kurios specializuojasi konferencijų organizavimu, tokiomis kaip „Business development solutions“, „Delta“ ir panašiomis. Bendradarbiavimo esmė, kad šios įmonės organizuotų konferencijas, seminarus ir apmokymus „Audenio“ partnerių konferencijų salėse, o maitinimo ir apgyvendinimo paslaugos būtų organizuojamos svečių namuose. • Procesas Paslaugos teikimo procesas yra nesudėtingas ir standartizuotas, todėl pakeitimų susijusių su šiuo elementu nebus imtasi. • Žmonės Atlikus visus patobulinimus ir pakeitimus visi darbuotojai bus supažindinami su įmonės strategija, tikslais, įmonės naujovėmis. Naudojant rėmimo kanalus svečių namų klientai bus informuojami ir šviečiami apie naujas „Audenio“ paslaugas, veiklas, akcijas, ypatingus pasiūlymus. • Fizinis akivaizdumas Siekiant labiau patenkinti vartotojų poreikius bus pagerinta kambarių įranga, kiekviename numeryje bus įrengti plaukų džiovintuvai, taip pat bus nupirkta lova kūdikiams, kuri bus suteikiama svečiams su mažais vaikais jiems paprašius. „Audenio“ teritorijoje bus įrengta vaikų žaidimo aikštelė, pastatytos supynės ir čiuožykla. 2.4. Veiksmų planas 2011 metams 7 lentelė Marketingo plano įgyvendinimo veiksmų planas Įvykdymo laikotarpis Veiksmai Atsakingi asmenys Sausio mėnesis Kainų sumažinimas, nuolaidų ir akcijų sistemos sukūrimas Administracija Sausio – Gruodžio mėnesiai Mėnesio naujienos kavinės meniu asortimente, kompleksinių pasiūlymų formavimas Virtuvės darbuotojai, barmenai Sausio – Gruodžio mėnesiai Klientų lojalumo programa elektroniniu paštu Administracija Sausio –Vasario mėnesiai Interneto svetainės atnaujinimas „Elektroninės informacijos centras“ Sausio mėnesis Nurodomųjų ženklų pastatymas Direktorius Sausio mėnesis Kavinės asortimento atnaujinimas Gamybos vadovas Sausio mėnesis Nešiojamo kompiuterio, kaljano su visa įranga įsigijimas, kūdikio lovos, plaukų džiovintuvų, sūpynių pirkimas Administracija Vasario mėnesis Užsiregistravimas www.facebook.com svetainėje Administracija Vasario – Gegužės mėnesiai Konferencijų rėmimo organizavimas Administracija Kovo – Balandžio mėnesiai Laisvalaikio dovanų programos sudarymas Direktorius ir administracija Balandžio mėnesis Vaikų žaidimo aikštelės įrengimas UAB „Jupojos statybinės medžiagos“ Birželis – Gruodis Teminių vakarų organizavimas Administracija Šaltinis: sudaryta autorių Veiksmų plane pats intensyviausias bus sausio mėnesį, nes sausį vyks visi reikalingi pirkimai, kainų mažinimai, akcijų sistemos kūrimas, nurodomųjų ženklų statymas, kavinės asortimento atnaujinimas. Kavinės asortimento atnaujinimui bus pasamdytas gamybos vadovas. Sausio - vasario mėnesiais vyks interneto svetainės atnaujinimas, kurį vykdys „Elektroninės informacijos centras“. Vasario mėnesį administracijai bus pavesta sukurti „Audenio“ Facebook profilį. Konferencijų rėmimo organizavimas apims vasario – gegužės mėnesius. Pagrindinė šio etapo užduotis bus sudaryti bendradarbiavimo sutartis su firmomis organizuojančiomis seminarus, konferencijas ir mokymus. Kovo – balandžio mėnesiais bus sudaryta laisvalaikio dovanų programa, sudaryta bendradarbiavimo sutartis su www.laisvalaikiodovanos.lt. Už šį etapą bus atsakingas direktorius ir administracija. Balandžio mėnesį bus įrenginėjama vaikų žaidimų aikštelė, statomos sūpynės, šiam etapui bus samdoma specializuota įmonė UAB „Jupojos statybinės medžiagos“. Birželio – gruodžio mėnesiais kavinėje bus organizuojami teminiai vakarai. Sausio – gruodžio mėnesiais (ištisus metus) bus vykdoma klientų lojalumo programa elektroniniu paštu. Taip pat visus 2011 metus bus vykdoma mėnesio naujienų kavinės asortimente programa ir kompleksinių kavinės pasiūlymų programa. 2.5. Marketingo plano 2011 metams preliminarus biudžetas 8 lentelė Preliminarus marketingo plano įgyvendinimo biudžetas Marketingo komplekso elementas Veiksmai Kaštai Paslauga Kaljano pirkimas (2 vnt.) 200Lt/vnt. * 2vnt. = 400Lt Tabakas kaljanui (20 vnt.) 150Lt Angliukai kaljanui (50 vnt.) 27Lt Nešiojami kompiuteriai (2 vnt.) 2 000Lt/vnt. * 2vnt. = 4 000Lt Kavinės asortimento atnaujinimas 2 000Lt Vieta Nurodomieji ženklai (4 vnt.) 350Lt/vnt. * 4vnt. = 1 400Lt Rėmimas Svetainės atnaujinimas 1 500Lt Honorarai atlikėjams už gyvo garso vakarus (14 vnt.) 100Lt/vnt. * 14 vnt. = 1 400Lt Fizinis akivaizdumas Plaukų džiovintuvas (8 vnt.) 30Lt/vnt. * 8vnt. = 240Lt Lova kūdikiams (1 vnt.) 250 Lt. Sūpynės (1 vnt.) 3 000Lt Iš viso: 12 867Lt Šaltinis: sudaryta autorių Sudarant preliminarų 2011 metų marketingo plano įgyvendinimo biudžetą, į jį nebuvo įtraukta konferencijų rėmimo išlaidos ir laisvalaikio dovanų išlaidos, nes šios išlaidos priklausys nuo konferencijų skaičiaus ir laisvalaikio dovanų pardavimų apimties, todėl mes neprognozuosime šių išlaidų. Susumavus visas marketingo planui įgyvendinimui reikalingas išlaidas naujas marketingo planas svečių namams atsieis 12 867 litus. 2.6. Marketingo plano kontrolė 9 lentelė Marketingo plano kontrolė Kontrolės tipai Asmenys, atsakingi už kontroliavimą Kontrolės tikslas Kontrolės metodai 1. Metinių planų vykdymo kontrolė Vadovybė Įsitikinti ar gauti numatytieji rezultatai Pardavimų analizė; rinkos segmentų analizė; marketingo išlaidų ir pardavimo masto santykio analizė; vartotojų nuomonės tyrimas 2. Pelno kontrolė Vadovybė Nustatyti įmonės pajamas ir nuostolius Pelningumas pagal paslaugas, rinkos segmentus, paslaugų pateikimo kanalus, užsakymų mastą 3. Strategijos kontrolė Vadovybė Nustatyti, ar iš tikrųjų panaudojo efektyviausias marketingo galimybes Marketingo revizija Šaltinis: sudaryta autorių Svečių namai „Audenis“ naujo strateginio marketingo planas bus kontroliuojamas trimis tipais, tai metinių planų vykdymo kontrolė, pelno kontrolė ir strategijos kontrolė. Už visus šiuos kontrolės tipus bus atsakinga svečių namų vadovybė. Metinių planų vykdymo kontrolės tikslas yra įsitikinti ar gauti numatytieji rezultatai. Šis kontrolės tipas atliekamas vykdant pardavimų analizę, marketingo išlaidų ir pardavimo masto santykio analizę, vartotojų nuomonės tyrimus. Pelno kontrolės tikslas nustatyti įmonės pajamas ir nuostolius. Šis kontrolės tipas atliekamas matuojant pelningumą pagal paslaugas, rinkos segmentus, paslaugų pateikimo kanalus, užsakymų mastą. Strategijos kontrolės tikslas nustatyti, ar iš tikrųjų, kuriant marketingo planą buvo panaudotos efektyviausios marketingo galimybės. Tai nustatoma atliekant marketingo reviziją. IŠVADOS • „Audenis“ – vieninteliai svečių namai Birštone ir jo apylinkėse. • Svečių namų „Audenis“ rinkos ypatumai: paklausos sezoniškumas, aukšti įėjimo į rinką barjerai, rinkos konkurencingumas. • Lyginant su konkurentais, svečių namai „Audenis“ turi mažiausią kambarių kiekį. Brangiausiai savo paslaugas siūlo viešbutis „Nemuno slėnis“, o pigiausiai „VSDFV mokymo centras“. Visuose viešbučiuose ir svečių namuose „Audenis“ standartiškai kainos nustatomos išskiriant vieną ar du asmenis. Vienintelis viešbutis „Karališkoji rezidencija“ yra pritaikęs visą paslaugų kompleksą žmonėms, turintiems negalią. Daugiausiai paslaugų paketų siūlo viešbutis „Sofijos rezidencija“. • Svečių namai „Audenis“ teikia šias pagrindines paslaugas: apgyvendinimą ir maitinimą. Be pagrindinių paslaugų yra teikiamos papildomos paslaugos: SPA, konferencijų organizavimas, lauko teniso aikštė, dviračiai, ekskursijos, jodinėjimas žirgais, baidarės ir slidinėjimas. • Svečių namai „Audenis“ netaiko diferencijuotų kainų politikos, tai reiškia, kad kainos išlieka nepakitusios visus metus. • Svečių namai „Audenis“ įsikūręs strategiškai geroje vietoje. • Svečių namai „Audenis“ reklamuojasi savo internetinėje svetainėje bei kitose turizmo informacinėse svetainėse. • Svečių namai „Audenis“ neturi konkuravimo būdo strategijos todėl mažina galimybę įgyti konkurencinį pranašumą. • Svečių namai „Audenis“ taiko nediferencijuotą marketingo strategiją. • Formuojant naują marketingo kompleksą buvo pasiūlyta naujos, bei atnaujinamos jau egzistuojančios svečių namų paslaugos, siekiant išplėsti ir pagerinti paslaugų asortimentą, taip priviliojant naujus klientus, bei išsaugant esamus. • Buvo sudarytas veiksmų planas 2011 metams. Intensyviausias sausio mėnuo. • Svečių namai „Audenis“ naujo strateginio marketingo planas bus kontroliuojamas trimis tipais, tai metinių planų vykdymo kontrolė, pelno kontrolė ir strategijos kontrolė. Už visus šiuos kontrolės tipus bus atsakinga svečių namų vadovybė. LITERATŪROS SĄRAŠAS 1. Svečių namai „Audenis“. (2004) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 2. Viešbutis „Nemuno slėnis“. (2007) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 3. Viešbutis „Sofijos rezidencija“. [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 4. Viešbutis „Sonata“. [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 5. Viešbutis „Karališkoji rezidencija“. (2008) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 6. VSDFV mokymo centro Birštono filialas. (2007) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 20 d.] Prieiga per Internetą: 7. STATISTIKOS DEPARTAMENTAS. Vidutinis mėnesinio darbo užmokesčio pokytis Lietuvoje. (2010) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per Internetą: 8. STATISTIKOS DEPARTAMENTAS. Nedarbo lygio kitimas Lietuvoje. (2010) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per Internetą: 9. STATISTIKOS DEPARTAMENTAS. Bendrojo vidaus produkto pokytis Lietuvoje. (2010) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per Internetą: 10. STATISTIKOS DEPARTAMENTAS. Lietuvos gyventojų sudėtis pagal amžiaus grupes. (2010) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 15 d.] Prieiga per Internetą: 11. LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS. (2010) [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 12 d.] Prieiga per Internetą: 12. BIRŠTONO TURIZMO INFORMACIJOS CENTRAS. [interaktyvus]. [žiūrėta 2010 m. lapkričio 13 d.] Prieiga per Internetą: 13. VIRVILAITĖ R. (2007) Marketingo valdymas. Kaunas: Technologija. 144 p. ISBN 8013313 1 PRIEDAS Anketa Gerb. svečių namų „Audenis“ kliente, Šia apklausa siekiame išsiaiškinti Jūsų informuotumą apie svečių namus bei pasitenkinimą mūsų teikiamomis paslaugomis. Taip pat tikimės sužinoti Jūsų pasiūlymus, pageidavimus ir nusiskundimus. Ši anketa yra anoniminė. Prašome apibraukti Jums tinkantį atsakymą (-us) ar palikti komentarą. Šią apklausą vykdo svečių namų „Audenis“ administracija. 1. Iš kokių šaltinių sužinojote apie svečių namus „Audenis“? • Internete • Spaudoje • Rekomendavo pažįstami • Kita(įrašykite)................................................................................................................................................................................................................................................................... 2. Kaip įvertintumėte svečių namų „Audenis“ internetinį puslapį www.audenis.lt penkiabalėje sistemoje? (5 – puikiai, 1 – blogai) Kriterijus: 5 4 3 2 1 Dizainas Turinio kokybė Kontaktai Navigacija Vartotojo komunikacija Pastabos:........................................................................................................................................................................................................................................................................... 3. Ar lengva buvo surasti svečių namus „Audenis“? • Lengva • Trūko nurodomųjų ženklų Birštone • Trūko žemėlapio internetinėje svetainėje • Kita(įrašykite)................................................................................................................................................................................................................................................................... 4. Kokiomis svečių namų „Audenis“ paslaugomis dažniausiai naudojatės? • Apgyvendinimo • Maitinimo • Laisvalaikio • Kita(įrašykite)................................................................................................................................................................................................................................................................... 5. Kaip vertinate maitinimo paslaugų kainas? • Labai brangu • Brangu • Vidutiniška • Pigu • Labai pigu Pastabos:........................................................................................................................................................................................................................................................................... 6. Kaip vertinate apgyvendinimo paslaugų kainas? • Labai brangu • Brangu • Vidutiniška • Pigu • Labai pigu Pastabos:........................................................................................................................................................................................................................................................................... 7. Kaip vertinate laisvalaikio paslaugų kainas? • Labai brangu • Brangu • Vidutiniška • Pigu • Labai pigu Pastabos:........................................................................................................................................................................................................................................................................... 8. Kokios lojalumo programos jums būtų aktualios? • Lojalumo kortelės • Nuolaida partnerių teikiamoms paslaugoms • Akcijos • Nuolaidos atskiriems vartotojų segmentams (vaikams, senjorams, studentams...) Pastabos:........................................................................................................................................................................................................................................................................... 9. Lentelėje esančius kriterijus įvertinkite penkiabalėje sistemoje (5 – puiku, 1 - blogai). Kriterijus 5 4 3 2 1 Apgyvendinimo paslaugų kokybė Maitinimo paslaugų kokybė Laisvalaikio paslaugų kokybė Paslaugų kokybės ir kainos santykis Personalo darbo kokybė Interjeras Kambarių įranga Pastabos:..................................................................................................................................................................................................................................................................................................... 10. Jūsų nusiskundimai..................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ 11. Jūsų pageidavimai...................................................................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ 12. Lytis: • Moteris • Vyras 13. Gyvenamoji vieta: .................................................................................................................................................... 14. Amžius: • 65m. 15. Jūsų mėnesinės pajamos: • 3000Lt Ačiū už Jūsų atsakymus

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 9159 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • LENTELIŲ IR PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS 3
  • ĮVADAS 4
  • 1. SVEČIŲ NAMŲ „AUDENIS“ DABARTINĖS SITUACIJOS ANALIZĖ 5
  • 1.2. Svečių namų „Audenis“ vizija, misija ir tikslai 6
  • 1.3. Makroaplinka 7
  • 1.3.1. Ekonominė aplinka 7
  • 1.3.2. Socialinė-kultūrinė 10
  • 1.3.3. Teisinė - politinė aplinka 11
  • 1.3.4. Technologinė aplinka 11
  • 1.3.5. Gamtinė aplinka 12
  • 1.4. Mikroaplinka 13
  • 1.4.1. Rinkos analizė 13
  • 1.4.2. Konkurentų analizė 13
  • 1.4.3. Marketingo komplekso elementų analizė (7P) 22
  • 2. NAUJO SVEČIŲ NAMŲ „AUDENIS“ MARKETINGO PLANO FORMAVIMAS 27
  • 2.1. Marketingo tikslai 27
  • 2.2. Marketingo strategijos 27
  • 2.2.1. Konkuravimo būdo strategija 27
  • 2.2.2. Rinkos aprėpimo strategija 28
  • 2.3. Marketingo komplekso formavimas 28
  • 2.4. Veiksmų planas 2011 metams 33
  • 2.5. Marketingo plano 2011 metams preliminarus biudžetas 34
  • 2.6. Marketingo plano kontrolė 35
  • IŠVADOS 37
  • LITERATŪROS SĄRAŠAS 38
  • 1 PRIEDAS 40
  • LENTELIŲ IR PAVEIKSLŲ SĄRAŠAS
  • 1 pav. Strateginio marketingo planavimo schema paslaugų įmonei 5
  • 2 pav. Vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio pokytis Lietuvoje 8
  • 3 pav. Nedarbo lygio kitimas Lietuvoje 9
  • 4 pav. Bendrojo vidaus produkto pokytis Lietuvoje 9
  • 5 pav. „Audenio“ buvimo vietos žemėlapis 24
  • 6 pav. Nurodomųjų ženklų stovėjimo vietų žemėlapis 31
  • 1 lentelė „Audenio“ ir jo konkurentų teikiamų paslaugų palyginimas 14
  • 2 lentelė„Audenio“ ir konkurentų paslaugų kainų analizė 17
  • 3 lentelė Svečių namų „Audenis“ ir konkurentų siūlomi specialūs paslaugų paketai 19
  • 4 lentelėInternetinių svetainių analizė 20
  • 5 lentelė„Audenio“ paslaugų kainos 23
  • 6 lentelė Marketingo plano įgyvendinimo veiksmų planas 33
  • 7 lentelė Preliminarus marketingo plano įgyvendinimo biudžetas 34
  • 8 lentelė Marketingo plano kontrolė 35

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
43 psl., (9159 ž.)
Darbo duomenys
  • Rinkodaros kursinis darbas
  • 43 psl., (9159 ž.)
  • Word failas 773 KB
  • Lygis: Universitetinis
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį kursinį darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt