Monopolinė konkurencija reiškia tokią rinkos situaciją, kai yra pakankamai daug konkurentų, kurie parduoda skirtingą produktą ir gali nežymiai paveikti jos kainą. Monopolinė konkurencija dažnai reiškiasi mažmeninėje prekyboje ir kai kurių paslaugų sferoje.
Nekaininė konkurencija – tai konkurencija, kai konkuruojama dėl geresnio aptarnavimo, plėtojimo perspektyvos, reklamos ir t.t..
Šiuo darbu ir apžvelgsiu šias temas.
Daugumoje rinkų konkuruojančių firmų produktai yra nestandartizuotos prekės. Vienos firmos prekės visada kuo nors skiriasi nuo konkurento siūlomų prekių. Dauguma firmų gana daug lėšų ir laiko skiria tam, kad jų prekės turėtų tokių skiriamųjų ypatybių, dėl kurių taptų unikaliomis. Tam plačiai naudojama reklama, įpakavimas, firmos ženklas, papildomos paslaugos ir kt..
Rinkos struktūros forma, kai veikia daug firmų, gaminančių labai ( bet ne idealiai) artimus pakaitalus, yra monopolinė konkurencija (monopolistic competition).
Pagrindiniai jos bruožai:
1. Palyginti didelis skaičius firmų, veikiančių rinkoje. Kai šakoje veikia daug firmų, išryškėja šie pagrindiniai monopolinės konkurencijos požymiai:
◦ kiekvienai firmai tenka palyginti nedidelė rinkos dalis ir jos poveikis rinkos kainai yra nežymus;
◦ beveik neįmanomi tampa slapti suokalbiai ar suderinti firmų veiksmai siekiant apriboti gamybos apimtį ir padidinti kainą;
◦ vienos firmos veikla tiesiogiai neveikia kitų firmų sprendimų;
◦ pardavimų apimties padidėjimas, sumažinus kuriai nors firmai prekės kainą, turės nežymią įtaką konkurentų produktų pardavimui.
2. Produkto diferenciacija. Priešingai negu tobulosios konkurencijos rinkoje, kurioje prekės yra homogeniškos, monopolinės konkurencijos rinkoje parduodamos kiek skirtingos prekės. Firmos tokioje rinkoje yra monopolijos savo gaminamo produkto atžvilgiu, nes jų produktai skiriasi nuo kitų gamintojų tos pačios paskirties produktų kaina, išvaizda ir pan. Tačiau tie produktai yra artimi pakaitalai.
Produkto diferenciacijai turi įtakos:
◦ kokybė (produktai gali skirtis vienas nuo kito fizinėmis ir kokybinėmis savybėmis – medžiagomis, dizainu, darbo kokybe, funkcinėmis savybėmis);
◦ paslaugos (įvairių produktų pardavimo sąlygos ir tiekiamos paslaugos – prekių įpakavimas, aptarnavimo kokybė, ir pan. – skiriasi);
◦ išdėstymas (produktai gali būti diferencijuojami atsižvelgiant į parduotuvių tinklo išdėstymą ir prieinamumą vartotojams);
◦ realizavimo skatinimas ( firmų prekės turi tokių skiriamųjų ypatybių, kurias...
Šį darbą sudaro 1631 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!