Konspektai

Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose

9.4   (3 atsiliepimai)
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 1 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 2 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 3 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 4 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 5 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 6 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 7 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 8 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 9 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 10 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 11 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 12 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 13 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 14 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 15 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 16 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 17 puslapis
Firmos pusiausvyra oligopolinėje ir monopolinės konkurencijos rinkose 18 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Kai veiklos srityje dominuoja keletas firmų, o naujiems konkurentams patekti į rinką yra kliūčių, tuomet susidaro oligopolinė rinka.
Oligopolija (oligopoly) - rinka, kurioje visi produktai yra identiški arba artimi pakaitai, produkciją tiekia nedaugelis firmų, tačiau bent kelios jų palyginti didelės.
Kiekvienos iš tokių firmų kainų ir gamybos apimties kitimas veikia kitų firmų kainas ir gamybos apimtį. Šioje rinkoje produktai gali būti identiški arba skirtis reklama, įpakavimu, techninėmis charakteristikomis. Skiriamoji oligopolijos savybė yra ta, kad kelios, paprastai gerai žinomos, firmos tiekia didžiausią produkcijos kiekį.
Viena iš priežasčių, sąlygojančių kelių didelių firmų dominavimą šakoje, yra kaštai. Kai kuriose veiklos srityse reiškiasi gamybos masto ekonomija, t.y. didėjant gamybos apimčiai mažėja vidutiniai kaštai. Tačiau kaštų mažėjimas turi ribą. Kai jie nustoja mažėti, firmos nebeturi daugiau paskatų didėti ir tapti monopolijomis. Taigi atsiranda natūrali oligopolija.
Natūrali oligopolija (natural oligopoly) atsiranda tuomet, kai individualiųjų firmų vidutiniai kaštai sumažėja tiek, jog kelios tokios firmos gali pagaminti visą parduodamos produkcijos kiekį mažiausiais vidutiniais kaštais.
Kaštai nėra vienintelė priežastis, sąlygojanti oligopolijos atsiradimą. Kita priežastis, skatinanti firmas didinti gamybos apimtį, yra siekimas įgyti didesnę rinkos galią. Firmos didėja arba pajungdamos savo konkurentus, arba pašalindamos juos iš šakos. Tai padidina firmų galią nustatant rinkos kainą. Todėl natūrali oligopolija, norėdama išstumti iš rinkos savo konkurentus ir įgyti didesnę galimybę pakelti produktų kainas, stengsis didinti gamybos apimtį, nors ir negalėdama sumažinti kaštų. Galiojantys antimonopoliniai įstatymai ir produktų diferenciacija neleidžia didelėms firmoms išstumti iš rinkos savo konkurentų. Oligopolijos sąlygomis firmų konkurencija įgauna tiesioginę ir aktyvią formą. Dažniausiai konkuruojama atnaujinant produktus, gerinant jų kokybę, reklamą.
Firmos negalės išlikti rinkoje, jei pardavinės iš esmės vienodus produktus daug aukštesnėmis kainomis negu konkurentai. Todėl oligopolinė firma susilaikys nuo kainų didinimo virš esamo lygio, nes nustatydama aukštesnę kainą nei konkurentai patirs nuostolių. Jei siekdama padidinti pardavimo apimtį oligopolinė firma sumažina kainą, jos pavyzdžiu gali pasekti ir kiti konkurentai. Tokiu atveju kainos sumažėja, bet nė vienai...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 6528 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Šaltiniai
✅ Šaltiniai yra
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
18 psl., (6528 ž.)
Darbo duomenys
  • Mikroekonomikos konspektas
  • 18 psl., (6528 ž.)
  • Word failas 432 KB
  • ✅ Yra šaltiniai
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį konspektą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt