I. Įvadas…………………………………………………………………….3
II. Oriento išradimas.......................................................................................4
III. Oriento vaizdavimas skirtingais laikotarpiais...........................................5
IV. Kas buvo Oksidente tokio, ko Orientas neturėjo......................................5
• Miestas.................................................................6
• Racionali valstybė. Valdininkai ir teisė...............6
V. Požiūrių į mokslą Rytų ir Vakarų civilizacijų skirtumai..........................7
VI. Filosofų požiūriai į Rytus ir vakarus........................................................8
• Voltaire..............................................................8
• Georg Hegel......................................................8
• Arthuras Schopenhaueris...................................9
• Rene Guenon....................................................9
VII. Išvados.....................................................................................................12
ĮVADAS
Pastaraisiais dešimtmečiais, stiprėjant kultūros globalizacijai ir pasauliui ižengiant į metacivilizacinės raidos pakopą, akultūracija tyrinėjama nauju požiūriu. Šiandien, silpnėjant Vakarų civilizcijos kultūros potencialui, mokslininkai vis labiau domisi Rytų civilizacijų poveikiu postmodernizmo kultūrai. Daug dėmesio skiriama indų filosofijos, religijos, Tolimųjų Rytų mąstymo principų, estetikos, meno, požiūrio į gamtą, akultūracijos Vakaruose problemoms, kunfucianistinės kultūros poveikiui Tolimųjų Rytų kultūroms, arabų musulmonų civilizacijos įtakai Vakarų Europos viduramžių ir renesanso kultūroms.
Aišku Rytais buvo susidomėta žymiai anksčiau, bet bet juos tyrinėjo ir bandė apibrėžti iš kitos pozicijos ir dėl kitų prižasčių. Jau viduramžiais buvo norima apibrėžti Europą, o norint tai padaryri reikėjo Kito, prieš kurį galėtų kurti savo tapatumą. Jei kito nebuvo, jį reikėjo išrasti. Oriento sąvoka susiformavo dar antikoje, čia ji reiškė į Rytus nuo Romos imperijos nutolusios žemės,o oksidentas, tos žemės,kurios priklause tai imperijai. Būtent sandūroje su kita civilizacija susiformavo Europos tapatumas. Jos tapatumas kilo ne iš jos pačios, bet iš globalių kontrastų raidos. Diskurse, įtvirtinusiam Savęs ir Kito dichotomiją, Europa ir Orientas buvo priešingi civilizacijos vertybių sistemos poliai, kuriuos apibrėžė Europa.
Orientas ne tik ribojasi su Europa geografiškai. Tai didžiausių, seniausių ir turtingiausių Europos kolonijų vieta, jos civilizacijų ir kalbų šaltinis, jos kultūrinis konkurentas, taip pat vienas sudėtingiausių ir dažniausiai pasikartojančių jos „kito" įvaizdžių. Be to, Orientas padėjo apibrėžti Europą (arba Vakarus) kaip jam priešingą vaizdinį, idėją, asmenybės tipą ir patirtį. Tačiau toks Orientas yra ne vien vaizduotės kūrinys. Jis yra neatskiriama Europos materialinės civilizacijos ir kultūros dalis. Orientalizmas išreiškia ir simbolizuoja šią dalį kultūriškai ir net ideologiškai, kaip tam tikras diskurso tipas, paremtas atitinkamomis institucijomis, terminija, akademiniais darbais, vaizdiniais, doktrinomis ir net...
Šį darbą sudaro 2889 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!