Pirštininės lėlės

Įvadas. Lėlių teatro rūšys. Pirštininės lėlės. Pirštininių lėlių kūrimas.
1 atsiliepimai
Apimtis
5 puslapiai
Kategorija
Teatro referatas
Pirštininės lėlės 1 puslapis
1 puslapis
Pirštininės lėlės 2 puslapis
2 puslapis
Pirštininės lėlės 3 puslapis
3 puslapis
Pirštininės lėlės 4 puslapis
4 puslapis
Pirštininės lėlės 5 puslapis
5 puslapis
Pirštininės lėlės 6 puslapis
6 puslapis
Svarbu! Žemiau pateiktos nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visos kokybės darbą spustelkite parsisiųsti.

Darbo ištrauka

Nedažnai atsitikdavo, kad lėlių teatras populiarumu pranoktų gyvų aktorių teatrą ar atsidurtų visuomenės dėmesio centre. Tačiau žmonijos kultūrai, matyt, buvo ir tebėra reikalinga lėlė, šis žmogų ar žvėrį vaizduojantis padarėlis, kuris nuo seniausių laikų lydi žmogų, išreikšdamas jo buvimo džiaugsmą ir tragizmą, pažinimo troškulį. Lėlių teatro kelias- tai irgi pažinimas, šimtmečius trunkantis lėlių teatro mitologijos ir filosofijos kūrimas.Antikos laikais žmogus atpažįsta save kaip žaislą likimo rankose, tragedijoje mesdamas iššūkį dievams ir likimui. Viduramžių ir romantizmo laikotarpiu mąstytojai suvokia, kad lėlės ir lėlininko ryšys yra tarytum žmogaus ir likimo simbolis bei metafora: Dievas- likimas (lėlininkas, judėjimo šaltinis )laiko (judina) likimo siūlus, lemdamas kiekvieną žmogaus (lėlės) žingsnį.Teatrinės lėlės išraiška yra artima primityviajai skulptūrai ir jos konstruktyvizmui. Teatrinės lėlės prigimčiai svetimas natūralizmas.Į Lietuvos atgimimą jau savaip įsikomponavo studentiškas lėlių spektaklis- Liudviko Jakimavičiaus ir Gintaro Varno " Revoliucijos lopšinės" , kurios pagrindas – aktualijos ir vilnietiška politinės "špokos" tradicija. Bet kas žino, ar toks spektaklis būtų atsiradęs, jeigu ne kai kurie ankstesni "Lėlės" spektakliai ir Gudavičiūtės bandymai ieškoti lietuvių lėlių teatro istorijos pėdsakų. Dabartinės lėlininkų pastangos suvokti lėlių teatro istoriją ir lietuvių lėlių teatro palikimą yra ne mažiau reikšmingos negu nauji kūrybiniai lėlių teatro scenoje.Lenkų dailininkas ir lėlininkas Janas Berdyszakas yra pasakęs, kad lėlių teatras kuria tik rafinuoto skonio žmonės.Lėlininkus, matyt, ne itin guodžia rafinuoto skonio žmonių reputacija. Juos kur kas labiau skatintų supratinga ir dėmesinga visuomenė, kurioje savo deramą vietą turėtų ir lėlių teatras.(1)Lėlė - ne tik žaislas. Tai - lėlių teatro personažas, galintis pradžiuginti vaiką ir sudominti suaugusįjį. Kiekvienas spektaklis yra savitas ir įdomus. Nėra vienodų spektaklių, visuose skiriasi ir lėlės, ir atmosfera. Kiekvienas režisierius yra individualybė, ir pagal save pasirenka spektaklio formą ir turinį.(2) ...

Literatūros šaltiniai 5
Darbo lygis Universitetinis
Kursas 1 kursas
Darbo tipas Referatai
Failas TURINYS.doc (8.88 KB)

Kiti mokslo darbai

R. Oginskaitė
R. Oginskaitė "Teatras be pasakų knygų"
  • Analizės »
  • Teatro analizė

Rūtos Oginskaitės knygos "Teatras be pasakų" analizė. Istorija. Estetika.

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Režisūrinė pjesės analizė: P. Vaičiūnas
Režisūrinė pjesės analizė: P. Vaičiūnas "Patriotai"
  • Analizės »
  • Teatro analizė

Pirmas įspūdis perskaičius pjesę. Pjesės aktualumas. Gyvenimiškas pjesės pagrindas. Tema. Idėja. Žanras. Fabula....

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Spektaklio analizė:
Spektaklio analizė: "Nusikaltimas ir bausmė"
  • Analizės »
  • Teatro analizė

G. Varno spektaklio "Nusikaltimas ir bausmė" analizė. Realistinė drama. Veikėjai. Scenografija. Muzika. Rež...

1 atsiliepimų
Parsisiųsti
Spektaklio analizė: J. Montvila
Spektaklio analizė: J. Montvila "Gyvenimo geismas"
  • Analizės »
  • Teatro analizė

Juozo Montvilos spektaklio "Gyvenimo geismas" analizė.

2 atsiliepimų
Parsisiųsti
Spektaklio recenzija:
Spektaklio recenzija: "Tariamas ligonis" (3)
  • Analizės »
  • Teatro analizė

Vaikų ir jaunimo teatro studijos komedijos vaikams "Tariamas ligonis", vykusio Šiaulių kultūros centre...

2 atsiliepimų
Parsisiųsti