Pasak Arvydo Pajuodžio (2002, 7 psl.), rinkodara atsirado ir tobulėjo kaip vartojimo prekes gaminančių pramonės įmonių valdymo rinkoje teorija ir praktika šiose įmonės gaminamų prekių pardavimo politika. Tuo ir galima paaiškinti, kad vadybos vadovėliuose bei kitose publikacijose šios teorijos principai, metodai ir priemonės iš esmės nagrinėjami pramonės įmonių pozicijose, kurį į savo prekių paskirstymo procesą galima įtraukti arba neįtraukti.
Ilgą laiką pramonės įmonės galėjo diktuoti savo sąlygas prekybos įmonėms, daugiau ar mažiau ignoruoti šių įmonių interesus ir be didesnių pastangų pasiekti, kad jos vykdytų gamintojų strategijas. Tačiau XX amžiaus antrojoje pusėje situacija ėmė kisti. Dėl padidėjusios konkurencijos prekyboje, suintensyvėjus koncentracijos procesams, rinkoje labai išaugo prekybos įmonių galia ir jų vaidmuo paskirstymo sferoje . Susikūrė galingos prekybos įmonių sistemos (grupės, tinklai), kurios ėmė pačios kurti ir įgyvendinti savas marketingo strategijas-teigia A. Pajuodis (2002, 23 psl.).
Padidėjusi prekybos įmonių galia ir jų veiklos specifika buvo pagrindinės priežastys, lėmusios savarankiško prekybos marketingo, kaip prekybos įmonių vadybos koncepcijos, atsiradimą. Praėjusio amžiaus aštuntąjį dešimtmetį Vakarų Europoje, pirmiausia Vokietijoje, pasirodė pirmosios publikacijos, kuriose buvo mėginama pramoninio marketingo principus ir metodus pritaikyti prekybos įmonių, daugiausia mažmeninės prekybos, specifikai. Tačiau ilgą laiką teorija buvo atsilikusi nuo praktikos, buvo jaučiama kompleksinio požiūrio į prekybos įmonės marketingo valdymą stoką, tai tam tikru mastu pavyko įveikti tik praėjusio šimtmečio pabaigoje. Pasirodė pirmieji vadovėliai bei mokymo priemonės, skirtos prekybos marketingo studijoms, šią discipliną pradėta dėstyti aukštosiose mokyklose, sparčiai daugėja prekybos marketingo mokslines problemas nagrinėjančių monografijų ir straipsniu. A. Pajuodis (2002, 43 psl.).
Taigi prekybos marketingas palyginti dar labai jauna, besiformuojanti mokslo disciplina. Todėl nėra vieningos nuomones dėl jos turinio, struktūros, atskirų joje nagrinėjamų klausimų traktavimo. A. Pajuodis (2002, 48 psl.).
Publikacijų, nagrinėjančių prekybos marketingo klausimus, verstų į lietuvių kalbą yra labai nedaug. Jų pasigenda ne tik aukštųjų ir aukštesniųjų mokyklų studentai, dėstytojai, bet ir praktikai. A. Pajuodis (2002, 49 psl.).
Darbo problema – atsakyti į iškilusius klausimus:...
Šį darbą sudaro 10173 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!