Mano referato tema – „Rinka ir rinkos tyrimai“. Referato tikslas – supažindinti su rinkos samprata, segmentavimu ir tikslinės rinkos strategijomis.
Teoriškai rinka yra vieta, kur susitinka pardavėjai ir pirkėjai, tačiau marketingas rinką traktuoja kaip tam tikroje geografinėje vietoje esančias prekes ar teikiamas paslaugas. Šioje susitikimų vietoje vykstantis mainų procesas yra reguliuojamas pasiūlos ir paklausos pusiausvyromis, nusakančiomis prekės arba paslaugos vertę - kainą, kurią yra pasirengęs sumokėti realus pirkėjas arba potencialus vartotojas.
Rinkos klasifikavimas - tai į vartotoją orientuota veiksmų filosofija, kuri sutampa su marketingo koncepcijos reikalavimais. Šiuo referatu norima: nustatyti segmentavimo požymius ir kriterijus, tikslinę rinką; išanalizuoti rinkos segmentavimo tikslus ir požymius, tikslinės rinkos nustatymo svarbą; parodyti rinkos segmentavimo ir tikslinės rinkos privalumus.
Rinka - tai pirkėjų ir pardavėjų susitikimo vieta, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas kaina. Rinka tyrinėjama ir analizuojama įvairiais tikslais, klasifikuojama pagal skirtingus požymius ir segmentuojama.
• Rinkos segmentavimas;
• Konkurentų analizė;
2. Rinkos klasifikavimas
Marketinge rinka nagrinėjama kaip mainų sritis, informacinis objektas ir veiklos tyrimų pagrindas. Rinką galima klasifikuoti ir nagrinėti pagal įvairiausius aspektus bei požymius.
Rinka klasifikuojama į realią rinką, kurioje realiai vyksta pirkimai ir pardavimai ir į potencialią rinką, kuri nefunkcionuoja dėlto kad dar nesukurta ir nepagaminta prekė, tačiau poreikis tokiai prekei jau yra.
Yra penki rinkos tipai:
Vartojimo prekių rinka, kurioje vartotojus galima suskirstyti pagal amžių, pajamas, išsilavinimą bei mobilumą. Todėl vartotojus galima grupuoti pagal jų vartojamas prekes:
• Prekės naujagimiams;
• Prekės paaugliams;
• Prekės studentams;
• Prekės pagyvenusiems žmonėms.
Norint naują prekę pateikti rinkai, būtina išanalizuoti vartotojų charakteristikas, pirkėjų pirkimo objektus, tikslus, vietą, laiką. Taip pat gausias vartojimo prekes būtina klasifikuoti. Viena klasifikacija grindžiama vartojimo pobūdžiu:
• Ilgalaikio naudojimo prekės (buitiniai piretaisai, drabužiai);
• Trumpalaikio naudojimo prekės (maistas);
• Įvairios paslaugos (kirpimas, siuvimas).
Kita klasifikacija grindžiama vartotojo pirkimo įpročiais:
• Kasdieninės paklausos prekės (maistas, dienraščiai);
• Pasirenkamosios paklausos prekės (buitiniai prietaisai, drabužiai);
• Ypatingos paklausos prekė (juvelyriniai dirbiniai);
• Pasyviosios paklausos prekės (gyvybės draudimas).
Gamybinės paskirties prekių...
Šį darbą sudaro 1282 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!