Kiekvienos įmonės strateginis tikslas – sukurti tokią prekę ar paslaugą, kuri geriausiai tenkintų vartotojų, visuomenės poreikius ir garantuotų įmonės galimybes gauti stabilų pelną. Siekiant šio tikslo, reikia suformuoti rinkodaros strategiją.
Temos aktualumas. Įmonės valdymo ir organizavimo pagrindas yra teisingai parengta strategija. Dažnai nuo pasirinktos strategijos priklauso įmonės sėkmė, o netinkamos jos parengimas, neatsižvelgimas į visus rinkodaros strategijos formavimo etapus ir neadekvatus jų vertinimas nesuteikia įmonei galimybės reaguoti į rinkos pokyčius, kas gali būti ne tik nuostolinga bendrai ūkinei veiklai, bet kartais net sąlygoja įmonės bankrotą.
Darbo tikslas – atskleisti rinkodaros strategijos formavimo proceso etapus.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė.
V. Pranulis, A. Pajuodis, S. Urbovnavičius, R. Virvilaitė (2000) teigia, kad kiekvienoje įmonėje atliekama daugybė veiksmų, kurie visiškai ar bent iš dalies priskirtini rinkodaros sričiai. Įmonės kuria ir tobulina prekes, reguliuoja jų kainas, parduoda jas pačias arba per partnerius. Be to, dedamos pastangos vartotojų poreikiams ištirti, ryšiams su jais per reklamą ar kitais būdais užmegzti ir palaikyti. Visus šiuos veiksmus galima atlikti atsitiktinai arba planingai. Pirmuoju atveju kiekvienas darbas gali būti atliekamas pakankamai profesionaliai, tačiau nebūtinai dera su kitais įmonės veiklos aspektais. Antruoju atveju rinkodaros srities funkcijos apgalvotai derinamos tiek tarpusavyje, tiek su visa kita įmonės veikla. Įmonės veiklos planavimas visų pirma leidžia susieti ir suderinti įvairius veiksmus į vieningą visumą, taip pasiekiant geresnį bendrą rezultatą.
Kai įmonė planuodama bando aprėpti ilgą laikotarpį ir numatyti kelią ilgalaikių tikslų link, vyksta strateginis planavimas. V.Pranulis, A.Pajuodis, S.Urbonavičius ir R.Virvilaitė (2000) strateginį planavimą apibrėžia kaip ilgalaikių įmonės tikslų ir būdų jiems pasiekti numatymą. Strateginio planavimo rezultatas yra pagrindinė ir galbūt kelios ją papildančios įmonės veiklos strategijos. Strateginis planas tarsi nubrėžia liniją, kurios įmonė numato laikytis siekdama savo tikslą. Autoriai pateikia rinkodaros planavimo nuoseklumo schemą (žr. 1 pav.).
Mokslinėje literatūroje daugelis autorių strateginį planavimą apibūdina panašiai. Pasak R.Virvilaitės ir I.Valainytės (1996), įmonės strateginis planavimas - tai įmonės tikslų bei galimybių ir...
Šį darbą sudaro 2647 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!