Darbe nagrinėjama tema: Susisiekimo ministerija – Lietuvos Respublikos viešojo administravimo subjektas. Taigi išskiriamas darbo tikslas – išanalizuoti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, kaip viešojo administravimo subjekto, ypatybes.
• aptarti Susisiekimo ministerijos individualių ir norminių teisės aktų ginčijimą;
• išanalizuoti Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktiką sprendžiant dėl Susisiekimo ministerijos norminių aktų teisėtumo.
Darbe naudojami aprašomasis-analitinis, lyginamasis, sisteminis ir loginis metodai.
Pirmoje darbo dalyje apibrėžiama viešojo administravimo sąvoka, jo pagrindinės sritys. Įvardijami ir apibūdinami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo subjektai, apibrėžiama Lietuvos Respublikos ministerijų vieta viešojo administravimo sistemoje.
Antrojoje darbo dalyje analizuojama Susisiekimo ministerija kaip viešojo administravimo valstybinė institucija. Įvardijami Susisiekimo ministerijos uždaviniai ir funkcijos. Susisiekimo ministerija vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestų transporto bei ryšių (pašto, radijo ir televizijos, telekomunikacijų) sričių valdymo funkcijas, formuoja ir įgyvendina šiose srityse valstybės politiką.
Toliau darbe apibūdinama ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių kompetencija. Apibrėžiama ministerijos kolegijos sąvoka bei atskleidžiama kolegijos paskirtis ir reikšmė priimtant sprendimus.
Aptariami ministerijos teisės aktai. Remiamasi aktų klasifikacija pagal juridines funkcijas: išskiriami individualūs ir norminiai teisės aktai. Apibrėžiama individualaus teisės akto samprata, jam taikomi reikalavimai. Pateikiama norminio teisės akto samprata, jo rengimo ir priėmimo tvarka (procedūros).
Paskutinėje darbo dalyje aptariama Susisiekimo ministerijos individualių ir norminių teisės aktų ginčijimo tvarka. Nagrinėjama Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo praktika sprendžiant dėl ministerijos norminių aktų teisėtumo.
Pagrindiniai darbo šaltiniai – Lietuvos Respublikos teisės aktai: Konstitucija, Vyriausybės įstatymas, Viešojo administravimo įstatymas, Administracinių bylų teisenos įstatymas, Susisiekimo ministerijos nuostatai, Susisiekimo ministerijos darbo reglamentas, Administracinių ginčų komisijų įstatymas. Analizuojama tema pristatoma ir A. Andruškevičiaus knygoje ,,Administracinės teisės principai ir normų ribos”, kuria remiamasi pirmoje darbo dalyje.
1. Viešasis administravimas, jo pagrindinės sritys
Viešasis administravimas – tai įstatymų ir kitų teisės aktų reglamentuojama valstybės ir vietos savivaldos institucijų, kitų įstatymais įgaliotų subjektų vykdomoji veikla, skirta įstatymams, kitiems teisės aktams, vietos savivaldos institucijų sprendimams įgyvendinti, numatytoms viešosioms paslaugoms administruoti ir teikti1. Tokia sąvoka pateikta Administracinių bylų teisenos įstatyme (toliau...
Šį darbą sudaro 7996 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!