Įvadas. Klausos sutrikimai, jų ypatumai. Kurtieji vaikai. Neprigirdintieji. Kurčių vaikų ugdymo procesas. Kurčių vaikų ugdymo proceso reglamentas. Kurčiųjų vaikų mokymas pagal individualų planą. Pasirengimas leisti kurčią vaiką į bendrojo lavinimo mokyklą. Specialusis mokymas. Išvados.
|
Šiais laikais vis dar egzistuoja rimta kurčiųjų integracija visuomenėje problema. Integracija į sveikųjų visuomenę net ir visame pasaulyje yra gana ribota. Šiuo atveju pateikiama keletas priežasčių, viena jų – mokytis, dirbti, gyventi kurčias gali beveik visur, tačiau santuoka laimingesnė su panašaus likimo asmeniu. Mat susituokus su sveiku, girdinčiu atsiranda daug problemų, išryškėja skirtumai, todėl dauguma tokių santuokų baigiasi skyrybomis. Kita rimta problema yra ta, kad labai dažnai pasitaiko, jog tik nedaugelis tėvų moka gestų kalbą ir gali su savo vaikais ja laisvai bendrauti. Tačiau bene rimčiausia integracijos problemų – tai, kad girdintieji, kad ir kaip stengtųsi, niekuomet nesupras ką reiškia gyventi negirdint. Net ir iniciatyva iš geros valios bandyti pertvarkyti, pakeisti, vadovauti kurtiesiems pridaro nepatogumų. Sutrikusios klausos vaikai, jei neturi kitokių susirgimų, yra tokie pat gabūs, protingi, galintys daug pasiekti gyvenime kaip ir girdintys sveikieji. Reikia tik teisingai juos suprasti, leisti patiems pagal polinkius ir gabumus pasirinkti mokslo bei veiklos sritį, padėti išmokti sunkiau įsisavinamus dalykus. Lygiai taip pat svarbu kuo daugiau perduoti kasdieninės radijo, televizijos, spaudos teikiamos informacijos tam, kad nebūtų ribojamas žmogaus akiračio bei intelekto augimas. Vertinant neįgalių žmonių integracijos į visuomenės eigą Lietuvoje, neįmanoma nepastebėti, jog neįgaliųjų socialinės padėties ir ugdymo problemos nebegali apsiriboti tik specialiosios edukacinės ir socialinės pagalbos teikimu. Neįgaliųjų problemų sprendimas šiandien atveria naujas perspektyvas taip pat ir Lietuvoje. Greitų socialinių bei ideologinių pokyčių kontekste neįgalieji nebegali būti vertinami vienos mokslinės teorijos ar ideologijos aspektu. Negalės daugiametės sampratos atskleidimas tampa vienu iš esminių socialinės integracijos poreikių, o taip pat ir uždavinių.Šis darbas yra apie vaikų, turinčių klausos negalę, integruotą ugdymą. Darbo tiklas – naudojantis kuo įvairesne medžiaga trumpai apžvelgti sutrikusios klausos vaikų integraciją į šiuolaikinį sveikiems vaikams prieinamą ugdymo procesą, integracijos problemas bei galimybes. ...
Literatūros šaltiniai | 7 |
---|---|
Darbo lygis | Universitetinis |
Kursas | 2 kursas |
Darbo tipas | Referatai |
Failas | Vaiko turincio klausos negale integruotas ugdymas.doc (25.68 KB) |
Problemos aprašymas. Bendras apibūdinimas. Situacijos analizė. Šaltinis 3 klasė, 4 dalis, nuo 1 iki 15 puslapio...
Justuko norai ir ketinimai. Motinos norai. Realios galimybės. Kokie pasiūlymai? Kokie prioritetai? Kas galėtų padėti...
Psichologinė savirefleksija pasibaigus žemesniųjų klasių specialiosios pedagogo praktikai. Aptariama: Bendravimas su...
Įvadas. Visuomenės požiūris. Integracijos problema ugdymo švietimo įstaigose. Specialiųjų poreikių vaiko savarank...
Socialinės problemos pristatymas, svarbumas, situacijos analizė. Socialinio vystymosi Lietuvoje situacija. Institucijos...