Vartotojo elgsenos kaip mokslo šaknys glūdi marketinge. Marketologus ilgai domino ne vartojimo, o pirkimo procesas, nes buvo siekiama galutinio tikslo – didinti pardavimo mastus.
Vartotojo elgsenos studijos padeda pažinti vartotoją, kryptingiau veikti, siekiant paveikti ar pakeisti jo elgseną.
Atliekant vartotojo elgsenos tyrimus siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežastis ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją. Vartotojo elgesio tyrimai yra neatsiejama rinkos tyrimų.
Iš pateiktų apibrėžimų galima spręsti, kad vartotojo elgsena – tai vartotojo elgesys, nuo poreikio atsiradimo iki jo patenkinimo ir nuomonės susidarymo.
Vartotojų elgesį galima suprasti siauresne ir platesne prasme.
Siauresne prasme vartotojų elgesį suprantame kaip asmens elgesį įsigyjant ir vartojant produktus ir paslaugas.
Platesne prasme vartotojų elgesį suprantame kaip atskirą savarankišką taikomąjį mokslą, nagrinėjantį vartojimo ypatumus ir priklausomybę nuo įvairių veiksnių.
1.2. VARTOTOJŲ ELGSENOS MODELIAI
Vartotojų elgsenos modelis buvo kuriamas, pasitelkus įvairių mokslų koncepcijas ir teorijas.
Pirkėjo „juodosios dėžės“ modelis.
„Juodosios dėžės“ modelis pateiktas 1.2. paveiksle.
ĮVAIRIOS PIRKĖJO PASKATOS, STIMULAI
PIRKĖJO „JUODOJI DĖŽĖ“
PIRKĖJO PASIRINKIMAS
RINKODAROS PASKATA
KITOS PASKATOS
PIRKĖJO CHARAKTE-
RISTIKOS
PIRKĖJO SPRENDIMO PROCESAS
PRODUKTO
VARDO
PLATINTOJO
PIRKIMO LAIKO
PIRKIMO KIEKIO
PRODUKTAS
KAINA
PASKIRSTYMAS
RĖMIMAS
EKONOMINĖS
TECHNOLOGINĖS
POLITINĖS
KULTŪRINĖS
1.2. pav. Pirkėjo „juodosios dėžės“ modelis
Kairėje pusėje yra dviejų tipų dirgikliai, kurie patenka į vartotojo sąmonę ir sukelią tam tikras reakcijas. Marketingo veiksmai apima keturis elementus: produktą, kainą, paskirstymą, rėmimą. Kiti dirgikliai: ekonominiai, politiniai, technologiniai, kultūriniai veiksniai patenka į pirkėjo sąmonę iš jo aplinkos. Šie dirgikliai „apdoroti“ pirkėjo „juodojoje dėžėje“ – sąmonėje, sukelia pirkimo reakcijas atsižvelgiant į produkto platintoją, pirkimo laiko ir kiekio.
Rinkos tyrėjų užduotis – suprasti kas vyksta pirkėjo „juodojoje dėžėje“ – sąmonėje paveikus dirgikliams. Pati „juodoji dėžė“ susideda iš dviejų dalių: pirmoji charakterizuoja pirkėją, antroji vartotojo sprendimo priėmimo procesą.
H.W. Berkmano vartotojų elgsenos modelis.
Požiūriai / poreikiai
VARTOJIMO (PIRKIMO) SITUACIJA
Patyrimas ir gyvensenos palaikymas
1.3. pav. Vartotojų elgsenos modelis (remiantis H.W.Berkmanu)
Pagal H.W.Berkmaną vartotojai yra veikiami įvairių jėgų visumos, o ne atskirų izoliuotų veiksnių. Šiame vartotojų elgsenos modelyje pastebime du pagrindinius elementus. Pirmiausia yra vartotojo gyvenimo erdvė, kurioje vyksta prekių įsigijimo arba pirkimo procesas. Gyvenimo erdvę galima apibūdinti kaip...
Šį darbą sudaro 24770 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!