Vartotojai yra gyvybiškai svarbūs organizacijai. Priimdami sprendimus pirkti, jie lemia organizacijos pardavimus ir pelną. Organizacijai, kuri nori pasiekti savo tikslus tenkindama vartotojo poreikius ir norus, labai svarbu gerai žinoti vartotojo savybes, elgsenos tendencijas, vartotojo elgesį lemiančius veiksnius bei jiems galimą įtaką.
Vartotojų elgsena yra mokslas apie individus, grupes ar organizacijas ir jų naudojamus procesus renkantis, įsigyjant / perkant, vartojant ir pašalinant gaminį, paslaugą, idėją, kad galėtų patenkinti savo poreikius ir norus.
• Elgsena gali būti arba individo, arba grupės (įtakojama draugų, pažystamų), arba organizacijos kontekste (kai darbuotojas sprendžia, kokius produktus įmonė turėtų naudoti).
• Vartotojų elgsena nagrinėja ne tik pirkimo sprendimą, bet ir produkto vartojimą bei jo pašalinimą. Produkto vartojimas dažniausiai labai domina pardavėją/ gamintoją, nes tokie tyrimai gali parodyti, kaip būtų geriausia pozicionuoti produktą ar padidinti jo vartojimą.
• Vartotojų elgsena apima ne tik konkrečius gaminius, bet ir įvairias paslaugas ir idėjas.
Vartotojų elgsenos mokslas tiria individų įpročius rinktis, pirkti, vartoti gaminius ir paslaugas bei atsikratyti jų, kad patenkintų asmeninius ar šeimyninius poreikius. Dalis įtakos, kuri suformuoja vartotojo pasirinkimą ir tendencijas, yra vidiniai procesai – mūsų mąstymas, jausmai troškimai Kitas poveikis kyla iš aplinkos veiksnių, pavyzdžiui, socialinių(grupės arba tarpasmeninių veiksnių), ekonominių, situacinių aplinkybių. Visi šie veiksniai „susimaišo“ ir dinamiškai sąveikauja kurdami vartotojo elgseną.6
Nustatyta, kad kiekvienas pirkėjas, prieš apsistodamas ties savo sprendimu pirkti tą ar kitą prekę, praeina tam tikrą kelią, pradedant nuo naujų poreikių suvokimo ir baigiant pirkimu.7
Vartotojo veiksmai pasižymi tam tikru nuoseklumu, kuris apima iškilusios problemos sprendimo laikotarpį. Išskiriami etapai:
1. Poreikio atsiradimas;
2. Informacijos paieška;
3. Informacijos įvertinimas;
4. Sprendimo pirkti priėmimas;
5. Reakcija po pirkimo.8
Svarbus yra pasiruošimo pirkti įvertinimas. Jis apima nuomonių apie prekės kainą, dydį, įpakavimą ir kt. įvertinimą, sugretinus šias savybes su pirkėjo gyvenamos vietos, jo amžiaus, pajamų ir kitomis charakteristikomis. Kadangi prieš perkant prekę paprastai įvertinama keletas galimybių. Be to, pirkėjas stengiasi iš anksto numatyti su būsimu pirkiniu susijusią riziką. Paprastai skiriama 6...
Šį darbą sudaro 1504 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!