Automobilių keliai kerta vienas kitą, šakojasi, jungiasi. Visos šios vietos vadinamos sankryžomis. Sankryžose formuojasi ir pasiskirsto įvairaus intensyvumo automobilių srautai, todėl jos yra labai svarbūs kelių tinklo elementai. Visose sankryžose, nors kai kuriose jų eismo intensyvumas nedidelis, eismo saugumo ir patogumo sąlygos, palyginti su sąlygomis, esančiomis kelio ruožuose tarp sankryžų, yra daug blogesnės. Dėl to sankryžas reikia projektuoti labai kruopščiai, nes netobula sankryža geli būti daugelio avarijų ir nelaimingų atsitikimų priežastis. Kiekviena sankryža sudaro tam tikra kliūti eismui, todėl jas galima projektuoti tik tose vietose, kur tai būtina.
Eismo saugumas
Privažiuodamas vieno lygio sankryžą, vairuotojas mažina važiavimo greitį arba visai sustoja, praleisdamas kita kryptimi važiuojančias transporto priemones. Todėl kuo didesnis eismo intensyvumas sankryžoje, tuo didesni būna nuostoliai dėl transporto priemonių greičio sumažėjimo arba sustojimų, nes pailgėja krovinių gabenimo laikas, blogiau naudojami automobiliai.
Sankryžos – ypač nevietiniams eismo dalyviams – yra saugesnės ir geresnės, jei jos visos arba atskiros jų zonos yra laiku pastebimos, apžvelgiamos, suprantamos, pakankamai patogios važiuoti. Kiekvienas vairuotojas artėdamas prie sankryžos, turi iš anksto pasiruošti reikiamam posūkiui arba judėjimo srautų susikirtimui. Tai labai svarbu šalutiniu keliu važiuojančiam vairuotojui. Sankryžose visiems eismo dalyviams turi būti aiškios posūkių ir įsiliejimo į eismo srautus vietos, galimu konfliktų su kitais eismo dalyviais vietos ir važiavimo pirmenybės teisė. Pakankamam saugumui užtikrinti reikia, kad:
• sankryžos forma, bei eismo organizavimo priemonės atitiktų projektinį greitį ir važiavimo pirmenybę.
• sankryžose, per kurias greitai važiuojama, vairuotojas vienu metu galėtų pasirinkti ne daugiau kaip dvi važiavimo kryptis.
• gyvenamųjų vietų prieigose sankryžos forma verstų vairuotoją mažinti greitį.
• būtų kiek galima vienodesnės matomumo sąlygos motorizuotiems ir nemotorizuotiems eismo dalyviams.
Vieno lygio sankryžose yra labai daug konfliktinių taškų, kurių vietose automobilių srautai kerta vienas kitą, jungiasi ar šakojasi. Pavyzdžiui, kai dviejų eismo juostų keliai kerta vienas kitą yra net 32 tokie konfliktiniai taškai. Kadangi nedideliame sankryžos plote susidaro daug konfliktinių taškų, tai padidėja avarijų tikimybė. Todėl...
Šį darbą sudaro 2386 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!