1. Automobių keliai, jų klasifikacija ir priklausomybė.
Automobilių keliai pagal reikšmę skirstomi į valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės.
Valstybinės reikšmės keliai skirstomi į magistralinius (8,1%), krašto (22.6%) ir rajoninius (69.3%).
Magistraliniais vadinami pagrindiniai Lietuvos keliai ir svarbiausiems iš jų (Europos koridoriams) suteiktas indeksas E su atitinkamu skaičiumi.
Krašto keliais vadinami keliai, jungiantys magistralinius kelius, taip pat LR administracinius vienetų centrus, arba besijungiantys vieni su kitais.
Rajoniniais keliais vadinami keliai, jungiantys miestus, stambesnes kaimo gyvenvietes ir magistralinius bei krašto kelius.
Vietinės reikšmės keliais vadinami keliais, jungiantys rajoninius kelius, kaimus, taip pat kiti keliai, naudojami vietiniam susisiekimui.
Keliai pagal nuosavybes teisę yra valstybės, savivaldybės, juridinių bei fizinių asmenų. Valstybei priklauso valstybinės reikšmės keliai, savivaldybėms – vietinės reikšmės keliai, išskyrus kelius, kurie priklauso fiziniams ar juridiniams asmenims. Juridiniams ar fiziniams asmenims priklauso vidaus keliai.
2. Lietuvos Respublikos kelių įstatymas. Pagrindinės šio įstatymo nuostatos.
Išleistas 1995 gegužės 15 d. Įsakymo paskirtis: Šis Įstatymas nustato Lietuvos Respublikos automobilių kelių plėtojimo, priežiūros ir naudojimosi jais teisinius pagrindus.
Jis turi 7 skirsnius, kuriuose nusakomos pagrindinės šio įstatymo nuostatos.
1. Bendrosios nuostatos. Nusakoma įstatymo paskirtis, įstatymo savokos, kelių suskirstymas pagal reikšmę ir nuosavybę, kelių plėtros politika bei strategija ir t.t.
2. Kelių tiesimas ir priežiūra. Nusakoma: kategorijos nustatymas, žemių naudojimas kelių reikmėms, kelio juosta, kelio apsaugos zona bei darbų vykdymas joje, kelių priežiūra bei finansavimas.
3. Naudojimasis keliais. Nusakoma teisė naudotis keliais, eismo rigojimas, saugaus eismo užtikrinimas ir jo priežiūra…
4. Už kelių priežiūrą atsakingų asmenų teisės.
5. Atsakomybė.
6. Tarptautinės sutartys.
7. Pasiūlymas valstybei.
3. LR kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymas, jo paskirtis. Pagrindiniai šio įstatymo straipsniai.
Išleistas 2000 spalio 12 d. Įstatymo paskirtis:
1. Šis įstatymas nustato Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo šaltinius ir tvarką.
2. Įstatymo nuostatos suderintos su Europos Sąjungos teisės aktais.
3. Įstatymo tikslas – kaupti ir naudoti lėšas automobilių kelių tinklui plėsti, modernizuoti ir užtikrinti, kad šis tinklas veiktų.
Pagrindiniais straipsniai – programos finansavimo šaltiniai bei programos finansavimo lėšų naudojimas.
4. Kelių priežiūros...
Šį darbą sudaro 2448 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!