Įvadas.
Žmogus nuo kitų gyvų būtybių skiriasi tuo, kad jo savimonė aiškiai skiria savęs kaip subjekto santykį su objektu, aplinka. Tai leidžia jam susidaryti individualų supratimą apie aplink esančius daiktus, vykstančius procesus. Žmones domina kaip vieni įvykiai priežastiniais ryšiais susiję su kitais, taip pat domisi istorija, tikėdamiesi kažko išmokti ar atrasti periodiškai pasikartojančių procesų, daug dėmesio skiria mokslo vystymuisi, norėdami daugiau sužinoti apie ateitį, galbūt ją pakeisti norima linkme. Ir neišvengiamai kiekvienam kyla klausimas apie žmonijos, o taip pat ir jo individualią egzistencijos prasmę, kuris neišvengiamai atsiremia į Dievo klausimą. Taip ieškant savęs paties, taip pat ieškoma ir kažko nematerialaus, aukštesnės būties, kuri visa įprasmintų. Kadangi tai nematerialu, neapčiuopiama, slypi už patirties, nėra vieno teisingo atsakymo į klausimą ar egzistuoja Dievas. Kiekvienas asmuo turi savo santykį su Dievu ir tai atitinka teizmo arba ateizmo teorijos. Šios dvi alternatyvos ir yra J. Girniaus filosofijos pagrindas. Jis pirmasis lietuvių filosofas kūręs autentiškas, savas pažiūras, vadinamas pirmuoju mūsų egzistencialistu. Griežtai jo priskirti egzistencializmo krypčiai negalima, nes filosofija subtili sritis, kurioje neina nubrėžti tikslių ribų. Be to, egzistencialistinė kryptis kelia itin daug ginčų, nes dažnas egzistencializmui priskiriamas mąstytojas neigia savo priklausomybę šiai krypčiai. Paties Girniaus filosofija susideda iš trijų srovių sintezės: egzistencializmo, katalikybės ir lietuviškojo tautiškumo. Pats savo pažiūras jis įvardina kaip „teistinį egzistencializmą“. Jis itin daug dėmesio skyrė individui, tačiau priešingai nei daugelis kitų egzistencialistų, nestatė jo į visatos centrą, o kaip tik kritikavo juos už tokią ateistinę nuostatą. Girnius liko ištikimas krikščioniškai tradicijai.
Iki šių dienų riba tarp teizmo ir ateizmo yra labai slidi, kalbėdamos apie Dievą, nesutaikomai išsiskiria filosofinės srovės, tad noriu sužinoti kokiu būdu Girnius brežia ribą tarp teizmo ir ateizmo. Šiuo darbu noriu atskleisti teistinę Girniaus filosofiją, parodyti kaip jis suvokia individo vietą pasaulyje, jo būties be Dievo tragizmą, taip pat kiekvieno iš mūsų santykį su Dievu, kuris yra individualus, bet...
Šį darbą sudaro 2257 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!