Referato tema „Konkurencinė aplinka“ yra aiški ir glaustai suformuluota. Žodis „konkurencija“ tarptautinių žodžių žodyne yra aiškinamas taip: (iš lot. kalbos concurro – bėgu drauge) , varžymasis, rungtyniavimas kurioje nors srityje, norint pasiekti tą patį tikslą. (TŽŽ, 1985, p. 260).
Marketingo aplinka – tai visuma už įmonės ribų veikiančių jėgų, darančių tiesioginę ir netiesioginę įtaką įmonės veiklai, jos marketingo sprendimams. (Pranulis V., Pajuodis A., Urbonavičius S., Virvilaitė R., 2000, 62 psl.).
Taigi galima teigti, kad šio darbo objektas plačiąja prasme būtų tarpusavyje besivaržančių prekių, paslaugų, į aukštas pareigas pretenduojančių žmonių, idėjų, įstaigų, įmonių analizė. Tačiau manau, kad šio darbo tikslas – žymiai siauresnis teorinis tyrimas, daugiausia koncentruotas į pelno siekiančių įmonių aplinką ir tarpusavio sąveiką.
Pastaruoju metu ši tema tampa vis labiau aktuali ir kai kurie užsienio autoriai teigia, kad verslo orientacija, perėjusi gamybos, prekės, pardavimo, marketingo orientacijas, šiuo metu turėtų užimti orientacijos į konkurentus strateginę padėtį. (Ассэль Г. 1999, ir Райз Э., Траут Д..2002). Tai yra, įmonės turėtų skirti ypatingą dėmesį konkurentų veiksmų tyrimui ir analizei, nes būtent jie tampa pagrindine kai kurių įmonių planų žlugimo priežastimi.
Be abejo, čia neraginama atsisakyti vartotojų poreikių tenkinimo. Tačiau šiandien į tai orientuojasi visi. Žinojimas to, ko nori žmonės, firmai nelabai padės, jei šį poreikį jau aptarnauja koks tuzinas kitų kompanijų. Prekybos tinklo „Rimi“ problema – ne vartotojai. Jo problema – „Vilniaus prekyba“ ir „Iki“.
Kad šiais laikais ateitų sėkmė, kompanija privalo pradėti orientuotis į konkurentus. Ji turi ieškoti silpnų vietų jų pozicijose ir rengti marketingo atakas, nukreiptas būtent į ten. Daugybė šiuo metu klestinčių firmų tai patvirtina. Pavyzdžiui, kol konkurentai praradinėjo milijonus dolerių kompiuterių versle, Digital Equipment Corporation šiuos milijonus uždirbinėjo, naudodamasi IBM silpnumu mažų kompiuterių sektoriuje. Lygiai taip kompanija Savin sau sukūrė puikų placdarmą mažų, nebrangių kopijavimo aparatų rinkoje, užpildydama Xerox prekių eilės tuščią vietą. Pepsi pasinaudojo tuo, kad jos gėrimas saldesnis ir tuo patraukė daugiau...
Šį darbą sudaro 6420 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!