Pastaraisiais metais didelis dėmesys yra kreipiamas į įmonės makroaplinką, bei stengiasi prie jos prisitaikyti, siekdamos kuo geriau atitikti vis labiau kylančius konkurencinius reikalavimus. Dažni aplinkos pokyčiai turi tiesioginės įtakos marketingo specialistams, bei jų planams.
Marketingo aplinka -tai visuma aktyvių objektų ir jėgų, kurios veikia už įmonės ribų, bet turi įtakos marketingo galimybėms.
Marketingo aplinką sudaro mikro ir makroaplinka. Mikroaplinka - tai aplinkos veiksniai, tiesiogiai susiję su įmone ir jos galimybėmis. Tai pati įmonė, vartotojai, tiekėjai, prekybos tarpininkai, konkurentai ir kontaktinės auditorijos. Mikroaplinkos veiksnius įmonė gali kontroliuoti. Mikroaplinkai daro įtaką makroaplinka, kurios įmonė kontroliuoti negali. Makroaplinkos elementai literatūroje grupuojami labai įvairiai. Plačiausiai paplitęs grupavimas, kai makroaplinkoje išskiriama ekonominė, socialinė ir kultūrinė, politinė ir teisinė, mokslinė ir technologinė, bei gamtosauginė. Dažnai papildomai išskiriami technologinės, geografinės, biologinės, socialinės, psichologinės ir konkurencinės aplinkos komponentai.
Svarbiausiais tarptautinio marketingo makroaplinkos elementai yra ekonominė, socialinė ir kultūrinė, politinė ir teisinė bei institucinė aplinka. Pagal šį suskirstymą šiame darbe ir bus nagrinėjama makroaplinka.
Kiekvienos įmonės veiklai didelį poveikį turi tokie makroekonominiai veiksniai kaip bendra šalies ekonominė būklė, jos plėtros lygis. Nuo jų didesniu ar mažesniu mastu priklauso gyventojų perkamoji galia, jų elgsena rinkoje, prekių paklausa ir jų pardavimas.
Ekonominė aplinka - tai marketingo makroaplinkos elementas, pasireiškiantis tam tikrais ūkio raidos dėsningumais bei tendencijomis, darančiomis įtaką marketingo sprendimams ir veiksmams.
• kaupimo lygis,
• prekių kainų lygis,
• kredito gavimo galimybės.
Jie yra savotiški indikatoriai, leidžiantys geriau pagrįsti marketingo sprendimus. Minėtų rodiklių pokyčius nulemia tam tikri ekonomikos plėtros dėsningumai bei reiškiniai. Iš jų pirmiausia paminėtini[2]:
• ekonomikos plėtros cikliškumas,
• infliacija,
• nedarbas.
Rinkai reikia ir žmonių, ir jų perkamosios galios. Ekonominį aplinką sudaro veiksniai, turintys įtakos vartotojo perkamajai galiai ir išlaidų struktūrai. Žmonių gaunamos pajamos įvairiose šalyse nevienodos. Skiriasi ir vartojimo struktūra. Kai kurių šalių ekonomika yra besivystanti, kur sunaudojama didesnė dalis šalyje pagamintų produktų. Antra vertus, veikia brandžių šalių ekonomika, kuria sudaro didelė prekių įvairovė.
Įvairių šalių patirtis rodo, kad ekonomika...
Šį darbą sudaro 3188 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!