Marketingo tyrimai padeda organizacijai pažinti aplinką, surasti tinkamą reagavimo į šią aplinką derinį, parengti sprendimų, priemonių ir veiklos variantų kompleksą. Atliekant marketingo tyrimus gaunama informacija padeda nustatyti veiklos rinkoje galimybes, strategijas ir problemas, ja remdamasi įmonė ne tik kuria, tobulina ir vertina marketingo programas, kontroliuoja marketingo veiklą, bet taip pat sprendžia investicijų, personalo, mokslinių tyrimų bei projektavimo klausimus. Kartu negalima užmiršti ir to, kad remiantis šių tyrimų būdu gaunama informacija geriau pažįstamas ir suprantamas viso marketingo proceso turinys ir raida.
Marketingo tyrimai marketingo valdymo sistemoje turi dvejopą reikšmę.
• Pirma, tai yra marketingo grįžtamojo ryšio informacija, vadovams teikianti žinių, kur ir kokių yra marketingo komplekso trūkumų, ką galima ir reikėtų padaryti, pakeisti norint padidinti jo efektyvumą.
• Antra, marketingo tyrimai yra svarbus instrumentas žvalgant naujas galimybes konkrečiose rinkose. Šiais tyrimais atliekama rinkos segmentų žvalgyba, naujų gaminių bandymai. Visa tai padeda marketingo vadovams nustatyti vartotojų įsitikinimus, požiūrius, norus ir poreikius, pirkimo papročius ir galimybes, taip pat verslo veiklos apimčių ir pelningumo galimybes. Paminėtos aplinkybės priartina mus prie marketingo tyrimo turinio apibrėžimo.
Marketingo tyrimas — tai marketingo sprendimams reikalingos informacijos paieška, rinkimas, apdorojimas ir interpretavimas.
• ištirti kaip studentų poreikius tenkina dėstytoja Vida Karvauskienė.
• Pinigų stoka buvo svarbiausias kriterijus renkantis Mažeikių politechnikos mokyklą (MPM);
• Respondentai apie MPM įvaizdį vertina patenkinamai;
• MPM dirbantys dėstytojai bendrauja su studentais noriai;
• Studentams trūksta informacijos apie egzaminų sesijos tvarką ir laiką, praktikos atlikimą, praktikos darbų pateikimą ir gynimą, studijų programas, galimybę tęsti studijas kitose mokymosi įstaigose;
• Respondentus tenkintų dėstytojų paruoštas konspektas;
• Studentai neaktyvūs užklasinėje veikloje, kadangi nepakanka laiko.
I. MARKETINGO TYRIMŲ METODOLOGIJA
1. Marketingo tyrimo procesas
Marketingo tyrimo procesai skiriasi savo detalumu, bet ne turiniu. Marketingo tyrimo procesą sudaro devyni etapai:
Problemos formulavimas
Tyrimo tipo parinkimas
Duomenų rinkimo metodo parinkimas
Duomenų rinkimo formos parinkimas
Atrankos būdo parinkimas
Imties dydžio nustatymas
Duomenų rinkimas
Duomenų analizė ir interpretavimas
Tyrimo ataskaitos parengimas
1 pav. Marketingo tyrimo vykdymo etapai
Nors 1 paveiksle pateikiamas tam tikras tyrimo etapų nuoseklumas, tačiau kai...
Šį darbą sudaro 3281 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!