Vadovai ne visada gali laukti, kol informacija atskiromis dalimis atkeliaus iš marketingo žvalgybos sistemos. Dažnai jiems reikia duomenų apie konkrečią situaciją. Kadangi vadovai paprastai neturi laiko ir įgūdžių surinkti tokią informaciją, jiems reikia oficialių marketingo tyrimų. Iš marketingo tyrimų gauta informacija yra naudojama išsiaiškinti ir nustatyti marketingo galimybes ir problemas; sukurti, tobulinti ir įvertinti marketingo veiksmus; analizuoti jos veiklą ir geriau suvokti patį marketingo procesą.
Marketingo tyrimų procesą sudaro keletas etapų. Marketingo literatūroje nurodomas nevienodas jų skaičius (nuo keturių iki vienuolikos), tačiau skirtumai atspindi tik skirtingą proceso detalizaciją.
Šio darbo tikslas yra pateikti kuo išsamesnę ir konkretesnę informaciją, susijusią su marketingo tyrimų proceso rengimu.
• pateikti kitų autorių nurodomus marketingo tyrimo procesus.
Tik įvykdžius šiuos uždavinius bus įgyvendintas tikslas, į kurį atsakius paaiškės, kas tai yra marketingo tyrimų procesas ir kokie etapai jį sudaro.
1. MARKETINGO TYRIMO PROCESAS
Marketingo tyrimo procesą sudaro devyni etapai: problemos formulavimas, tyrimo tipo parinkimas, duomenų rinkimo metodo parinkimas, duomenų rinkimo formos parinkimas, atrankos būdo parinkimas, imties dydžio nustatymas, duomenų rinkimas, duomenų analizė ir interpretavimas bei tyrimo ataskaitos parengimas. Nors 1 paveiksle pateikiamas tam tikras tyrimo etapų nuoseklumas, tačiau kai kurie etapai gali būti lygiagretūs. Dažniausiai tuo pačiu metu sudaroma duomenų rinkimo forma (klausimynas), parenkamas atrankos būdas bei nustatomas imties dydis.
1 pav. Marketingo tyrimo vykdymo etapai (pagal V. Dikčių)
1.1. Problemos formulavimas
Vienas iš vertingiausių marketingo tyrimo privalumų yra tai, jog jis ne tik padeda suformuluoti marketingo problemą, bet ir leidžia geriau ją suvokti. Tik tada, kai marketingo bei marketingo tyrimo problema tiksliai ir aiškiai nustatyta, tyrimas gali būti planuojamas siekiant surinkti kuo daugiau reikalingos informacijos. Norint geriau suvokti šią problemą, stengiamasi nustatyti simptomus bei įvertinti galimus veiksmus priklausomai nuo būsimos informacijos. Aiškiai suformulavus tyrimo problemą, galima nustatyti specifinius jo tikslus. Kiekvienas tyrimas dažniausiai turi daugiau nei vieną tikslą.
Problemos išsiaiškinimas – yra pats svarbiausias marketingo tyrimų proceso etapas. Neteisingai suprasta ar blogai apibrėžta problema...
Šį darbą sudaro 3555 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!