Mažmeninės prekybos rinkodara apima daugybę sprendimų ir veiksmų, susijusių su įmonės tipo, jos vietos, parduotuvės įrengimu, prekių ir paslaugų asortimento sudarymu, kainų nustatymu, paskirstymu, rėmimo priemonių naudojimu. Šie sprendimai daro didelę įtaką visoms įmonėms, tačiau vienoms gali tikti, o kitoms ne. Individualūs vartotojai prekes įsigija per mažmeninę prekybą. Todėl mažmeninė prekyba - tai tiesioginis pirkėjų ryšys su rinkodara.
Darbo objektas: Mažmeninės prekybos įmonių rinkodaros sprendimai.
Darbo tikslas: Atskleisti mažmeninės prekybos įmonių tipus ir joms būdingus rinkodaros sprendimus.
1. Išsiaiškinti mažmeninės prekybos sampratą.
2. Aptarti mažmeninės prekybos imonių rūšis ir tipus.
3. Išryškinti mažmeninės prekybos įmonių išsidėstymą lemiančius veiksnius.
4. Pateikti mažmeninės prekybos įmonių rinkodaros sprendimus.
1. Mokslinės literatūros analizė.
1. MAŽMENINĖS PREKYBOS SAMPRATA
Prekyba - tai prekių mainai tarp ūkio subjektų; prekybos įmonių visuma. Pagal teritorinį požymį skiriama vidaus ir užsienio prekyba, o pagal vietą prekių paskirstymo procese (kanale) - mažmeninė ir didmeninė prekyba.
Mažmeninė prekyba – prekyba asmeninio arba namų ūkio vartojimo prekėmis mažais kiekiais.
Mažmenine prekyba užsiimančios įmonės (pvz., parduotuvės) ar asmenys perka prekes dideliais kiekiais tiesiai iš gamintojo arba didmenine prekyba užsiimančių įmonių, ir parduoda jas mažais kiekiais bei didesnėmis kainomis galutiniam vartotojui. Galutinis vartotojas prekes panaudoja savo reikmėms, vartojimui. Kartais mažmenine prekyba besiverčianti įmonė visą ar dalį savo parduodamos produkcijos pagamina pati (Prieiga per internetą: [žiūrėta 2007-11-03]).
Mažmeninė prekyba – prekių ir paslaugų pardavimas galutiniam vartotojui, siekiančiam patenkinti asmeninius poreikius (nekomerciniam naudojimui).
Mažmeninės prekybos įmonės pagal vartotojams teikiamų paslaugų lygį gali būti skirstomos taip:
• Visiškos savitarnos parduotuvės, kai visus veiksmus atlieka pirkėjas (pvz., prekybos automatai);
• Laisvos prekių atrankos parduotuvės, kuriose yra pardavėjų, į kuriuos prireikus pirkėjas gali kreiptis, tačiau paprastai šie pardavėjai pirkimo procese dalyvauja kaip pasyvūs stebėtojai;
• Riboto aptarnavimo parduotuvės, kuriose parduodama daugiausia išankstinio vartojimo prekių, pirkėjams reikia daugiau informacijos, jiems siūloma daug įvairių paslaugų (pvz., parduodama į skolą, prekę galima grąžinti);
• Visiško aptarnavimo parduotuvės, kuriose pardavėjai pasirengę lydėti pirkėją visuose pirkimo etapuose, jose daugiau išskirtinės paklausos ir...
Šį darbą sudaro 6101 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!