Rinkodaros koncepcija atsirado JAV, todėl daugiausia ir remiasi šios šalies ekonominiais reiškiniais, pripažintomis teorijomis ir terminologija. Lietuviška rinkodaros terminologija dar tik formuojama. Šiandieninėje rinkodaroje viskas prasideda nuo vartotojo ir jo norų, o norėdami juos sužinoti turime pažinti patį vartotoją. Be to, reikia gebėti rasti tokių vartotojų, kurių poreikius įmonė pajėgs geriausiai patenkinti, tada ir darbas bus pelningas.
Įžymus teoretikas Filipas Kotleris rinkodarą supranta kaip visuomeninį procesą, kai prekių mainais vartotojai patenkina savo poreikius. Iš kitos pusės, tas pats autorius žiūri į rinkodarą kaip į analizės, planavimo, išteklių kontrolės, įmonės rinkos ir politikos sistemą, kurios tikslas – tam tikros vartotojų grupės poreikių patenkinimas ir pelno gavimas.
Darbo tikslas – išanalizuoti rinkodarą ir jos vaidmenį kuriant įmonę.
Skirtingai nuo daugelio kitų teorijų, rinkodara negimė mokslininkų kabinetuose. Jo negalime priskirti prie genialių atradimų. Patirties kaupimas tapo pirmaisiais rinkodaros šaltiniais. Ne iš karto ir ne taip lengvai vystėsi šiuolaikinė rinkodaros koncepcija (Šiaulių krašto vadybos, teisės ir kalbų kolegija, 2006).
Pasak J. Vijeikiaus (2003), rinkodara apima rinkos tyrimus, siekiant išsiaiškinti, kokių produktų nori vartotojas, paklausių produktų kūrimą, jų gamybą, kainų nustatymą, vartotojų skatinimą, siekiant, kad jie nupirktų produktą, produkto pristatymą vartotojui, pirkėjų aptarnavimą bei nuolatinį informacijos rinkimą apie produkto gerąsias ir blogąsias savybes.
Apibendrinant galima teigti, kad rinkodara yra įmonių veiklos organizavimo ir valdymo sistema.
B. Martinkus ir V. Žilinskas (2001) teigia, jog rinkodara – tai tiesioginių ir atgalinių gamintojo ryšių su rinka sistema, įgalinanti užtikrinti maksimalų mokslo ir gamybos ryšį su rinkos reikalavimais, sumažinti neapibrėžtumą realizuojant produkciją.
Įmonės rinkodarą galime apibūdinti kaip gamybinės ir komercinės veiklos kompleksinę sistemą, kuri nukreipta konkrečios vartotojų grupės poreikiams tenkinti. Išreiškiamas vienas iš svarbiausių rinkodaros principų – gamybos adresatas, t.y. gamyba tiksliai nustatytai tam tikrai vartotojų grupei.
Šiuolaikinėje rinkodaroje svarbu ne tik konkrečių vartotojų poreikių tenkinimas, bet ir jų problemų kompleksinis sprendimas, remiantis informacija apie vartotojų veiklą, tikslus, pasiekimus ir pageidavimus (Šiaulių krašto vadybos, teisės ir kalbų...
Šį darbą sudaro 1894 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!