Nė viena valstybė negali egzistuoti be savo iždo arba biudžeto. lėšos ir materialus turtas reikalingos tam, kad didelis ir sudėtingas valstybės mechanizmas, ūkio sistema galėtų veikti. Piliečiai, institucijos ir verslo įmonės prisideda prie valstybės finansinių išteklių formavimo. Jie tai daro mokesčių pavidalu. Iš lėšų sudaromas valstybės biudžetas, kaip tam tikras konkretaus laikotarpio valstybės pajamų ir išlaidų planas. Valstybės biudžetas yra finansinis valstybės ūkio funkcionavimo pagrindas, todėl valstybės piliečiams, kaip mokesčių mokėtojams ir tikriesiems valstybės finansinių išteklių ir kitokio turto savininkams, svarbu žinoti, kaip šie ištekliai yra valdomi, ar teisingai skaičiuojamos pajamos, ar jos patenka į valstybės biudžetą, ar teisingai daromos išlaidos, ar tiksliai tvarkoma jų apskaita, ar šiose srityse laikomasi teisėtumo reikalavimų. Ne mažiau svarbu žinoti, kaip dirba vykdomosios valdžios grandys: ar tikslingai, taupiai ir efektyviai naudojami valstybės finansai bei kiti materialiniai resursai, ar nešvaistomas ir negrobstomas valstybės turtas. Šiuos klausimus išspręsti gali tik viešoji finansinė kontrolė, kurią visose valstybėse vykdo speciali institucija.
Po Lietuvos nepriklausomybės paskelbimo, 1990 m. balandžio 5 dieną buvo priimtas įstatymas, pagal kurį įkurtas Valstybės kontrolės departamentas. Jis buvo pavaldus ir atsakingas Aukščiausiajai Tarybai. 1990 m. gegužės 31 d. priimtu įstatymu Valstybės kontrolės departamentas tapo kontrolės institucija. Jai buvo pavesta tikrinti vastybės finansinių, materialinių išteklių naudojimo teisėtumą, efektyvumą, turto saugumą. Tačiau šis departamentas dirbo nepakankamai veiksmingai dėl patirties stokos, nepakankamos darbuotojų kompetencijos, valstybės kūrimosi sunkumų ir kitų priežasčių. Kilo objektyvi būtinybė valstybės kontrolės sistemą reglamentuoti įstatymu.2 Tai nurodė ir Lietuvos Respublikos Konstitucija.
5. Konstitucija išskiria kontrolės funkcijas ir pagrindines jos veiklos kryptis.
Taigi 1995 m. gegužės 30 d. buvo priimtas Valstybės kontrolės įstatymas (Valstybės žinios, 1995, 51-1243, p. 3 – 9). Įstatymo pagrindu buvo tobulinamas valstybės kontrolės teisinis statusas, numatomas prestižo kėlimas visuomenėje. Įstatymas akcentuoja kontrolinės veiklos principus, pareigūnų priesaiką, turto deklaravimą prieš pradedant dirbti, draudimą būti politinių partijų nariais, rėmėjais, dalyvauti jų veikloje. Šiomis įstatyminėmis nuostatomis siekiama įtvirtinti...
Šį darbą sudaro 2271 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!