Tikrino dėst. R. Rukuižienė
Akademija, 2004
ĮVADAS
Įmonės konkurencingumas – tai santykinė konkrečios įmonės savybė, išreiškianti jos plėtojimosi skirtumus nuo kitų konkuruojančių įmonių pagal žmonių poreikių patenkinimo lygį savo prekėms ir gamybos efektyvumą. Įmonės konkurencingumas rodo jos galimybes prisitaikyti prie rinkos konkurencijos sąlygų. Jis užtikrina įmonės išskirtinumą iš kitų įmonių varžovių, taikomas pakankamai ilgam laikotarpiui.
Įmonės konkurencingumą sąlygoja šie veiksniai: rinkos talpumas, rinkos prieinamumas, gaminamos prekės rūšis, rinkos vienarūšiškumas, jau dirbančių šioje rinkoje konkurencingumas, techninių naujovių atradimas, personalo gebėjimai, įmonės finansinė padėtis. Įmonės geras konkurencingumas rinkoje yra labai svarbi įmonės efektyvios veiklos dalis, taigi šio darbo tikslas – išanalizuoti įmonės konkurencines pozicijos nustatymo rinkoje būdus. Šiam tikslui atskleisti, mes iškėlėme tokius uždavinius:
• Įmonės konkurencinės pozicijos rinkoje būdų apibūdinimas;
• Įmonės konkurencinės pozicijos rinkoje nustatymo būdų privalumų ir trūkumų iškėlimas;
• SWOT analizės praktinis pritaikymas.
Šiems uždaviniams atlikti mes naudojome mokslinės literatūros analizės, sintezės, sisteminimo, praktinio pritaikymo metodus. Darbui atlikti buvo naudota įvairių autorių knygos, straipsniai, bei UAB „Rivaka“ finansinės atskaitomybės duomenys.
1. KONKURENCINĖS ANALIZĖS REIKŠMĖ IDENTIFIKUOJANT ĮMONĖS POZICIJĄ RINKOJE
Firmos strategija bus galima sėkmingai parengti ir įgyvendinti, jeigu ji remsis kruopščia firmos konkurentų analize. Tokią analizę tikslinga pradėti privalumų, kurių konkurentai turi rinkoje, įvertinimu. Konkurencijos sąlygomis firmos turi didesnę išlikimo tikimybę, jeigu jų veikla yra įvairi ir tokios veiklos portfelis yra tinkamai subalansuotas. Detaliai reikia nagrinėti konkurencijos intensyvumo ir agresyvumo lygį. Konkurencinėje kovoje svarbų vaidmenį atlieka strateginės grupės ir platintojai. Visi minėti veiksniai ir lemia svarbiausias konkurencijos analizės sritis. Anksčiau firmos strategijoje ypač buvo akcentuojamas konkurencinis aspektas. Nors paskutinius du dešimtmečius ir matyti, kad firmos strategijoje akcentai perkeliami į jos išteklinį potencialą, konkurentų strateginė analizė išlieka kaip aktuali sritis. Daugelyje veiklos sričių konkurencija paskutiniais metais darosi atkaklesnė dėl daugelio veiksnių. Mažėja pasaulinę prekybą ribojantys barjerai ir daugianacionalinės kompanijos tampa vis galingesnės. Konkurencijos intensyvumas didėja privatizuojant valstybinį sektorių ne tik buvusiose komandinės ekonomikos, bet ir kai kuriose rinkos ekonomikos šalyse....
Šį darbą sudaro 6377 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!