Dalykas: Pilietiškumo pagrindai.
Tema: Žodžio ir spaudos laisvė.
Motyvacija: Klausiama mokinių kaip jie gali išreikšti savo nuomonę, kokiu būdu tai įmanoma padaryti? Kas būtų, jei mes negalėtume kalbėti mums rūpimomis temomis, jei tai būtų ribojama, slepiama nuo visuomenės jai svarbūs klausimai? Taip sužadinsiu norą ir smalsumą gilintis į pamokos temą.
Didaktinis tikslas: Supažindinti su sąvokomis: cenzūra; ketvirtoji valdžia; spaudos laisvė; žodžio laisvė. Paaiškinti, kas yra teisė laisvai reikšti mintis, jos įtaką kitoms teisėms ir laisvėms. Padėti suvokti atsakomybę už savo reiškiamas mintis. Papasakoti apie ketvirtąją valdžią, t.y. spaudos laisvę. Pristatyti žiniasklaidos paskirtį.
Pamokos tipas: mišri.
Pamokos situacija: Ši pamoka priklauso skyriui „Žmogaus teisės ir laisvės“. Prieš tai buvo pamoka apie Lietuvos Respublikos Konstituciją. Kitos pamokos tema: „susirinkimų ir susivienijimų laisvė“.
Po pamokos mokiniai turėtų:
1. Mokėti paaiškinti sąvokas: cenzūra, ketvirtoji valdžia, spaudos laisvė, žodžio laisvė.
2. Žinoti, kas yra žodžio ir spaudos laisvė, jų esmę ir svarbą.
3. Paaiškinti žiniasklaidos paskirtį.
Lavinamieji:
Po pamokos mokiniai turėtų:
1. Gebėti pagrįstai ginti savo nuomonę ir lavinti viešo kalbėjimo įgūdžius.
2. Apibendrinti požiūrius ir daryti išvadas.
Auklėjamieji:
Po pamokos mokiniai turėtų:
1. Suvokti, kad naudojantis pagrindinėmis laisvėmis negalima pamiršti, kas yra pareiga ir pilietinė atsakomybė.
Uždaviniai:
1. Supažindinti su sąvokomis.
2. Papasakoti apie teisę laisvai reikšti mintis ir paaiškinti apie atsakomybę susijusia su šia teise.
3. Pristatyti žodžio ir spaudos laisvės įtaką kitoms teisėms ir laisvėms.
4. Pristatyti spaudos laisvę kaip ketvirtąją valdžią.
5. Paminėti žiniasklaidos paskirtį.
Mokymo metodai:
1. Sąvokų aiškinimas.
2. Savarankiškas darbas su tekstu.
3. Darbas grupėse.
4. Klausimų lietus.
5. Darbas su šaltiniais.
6. Užduočių atlikimas ir aptarimas.
Mokymo priemonės:
1. Vadovėlis: Pilietiškumo pagrindai. Nijolė Letukienė, Salomėja Bitlieriūtė, Saulius Bužinskas. Vadovėlis IX – X klasei, pirmoji knyga.
2. Paruoštos užduotys.
3. Dalomoji medžiaga.
Tarpdalykiniai ryšiai:
Ši pamoka susijusi su teise ir istorija.
Vertinimo sistema:
Pažymiai rašomi aktyviausiems, tiems mokiniams, kurie atliko teisingai daugiausiai užduočių.
Namų darbai:
Mokiniai turės išmokti pateiktą informaciją apie žodžio ir spaudos laisvę.
Pamokos plėtojimas:
Pamokos eiga
Mokytojo darbas
Mokinių veikla
Parengimas darbui (3 – 4 min.).
Klausiama mokinių kaip jie gali išreikšti savo nuomonę, kokiu būdu tai įmanoma padaryti? Kas...
Šį darbą sudaro 1368 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!