Mažmeninės prekybos plėtojimasis 1991-1996 metais vyko didėjant ūkio nuosmukiui, mažėjant gyventojų realiosioms pajamoms bei jų perkamajai galiai. Labai sumažėjo mažmeninės prekybos apyvartos fizinė apimtis (mūsų apytikriais skaičiavimais, 1993 m. ji sudarė tik 25-28 proc. 1990 m. lygio), savotiškai buvo vystomas prekybinis tinklas. Todėl mūsų darbo tikslas yra vertas dėmesio - įvertinti Lietuvos Respublikos mažmeninės prekybos įmonių bei jų apyvartos raidą, nustatyti pagrindinius veiksnius, turėjusius įtakos tokiems jų pokyčiams bei įvertinti tai pagal statistinius duomenis.
Dinamiška mažmeninė prekyba: jos įmonių tinklas, formos, metodai, prekių ir paslaugų asortimentas reikalauja nuolat stebėti besikeičiančią situaciją, kad laiku pereitume prie struktūrinių poslinkių, galėtume iš anksto numatyti ir prognozuoti tolesnius savo veiksmus, vystymosi kryptis.
Vakarų šalių praktika rodo, kad smulkios komercinės bei verslo įmonės vidutiniškai gyvuoja 3-5 metus. Per pirmus 2-3 metus pasitraukia iš rinkos kas trečia smulki įmonė. Tik nedidelė įmonių dalis (15-20proc.) įstengia peržengti 5 ir daugiau metų slengstį. Analogiškai, gal kiek palankesnis likimas laukia vidutinių ir stambesnių verslo įmonių.
Tokią situaciją ir struktūros pasikeitimus galėtų iliustruoti buvusios VFR teritorijos mažmeninės prekybos įmonių mažėjimas daugiausia smulkių firmų sąskaita.
• pastebimas tolesnis absoliutus prekybos plotų didėjimas, mažėjant įmonių skaičiui, kas reiškia, jog dar sparčiau didėja vidutinis vienos parduotuvės plotas. Ypač ryški ši tendencija vadinamųjų kapitalo įmonių ir filialų sistemoje, siekiant investuoti kapitalą į patalpas ir įrenginius personalo poreikių bei jo išlaidų mažinimo sąskaita;
• didėjant techniniams finansiniams parduotuvių parametrams, sparčiai didėja vidutinė parduotuvių apyvarta, nors kiti ekonominiai finansiniai rodikliai taip sparčiai ir nekyla;
• pastebimas aiškus parduotuvių pasistūmėjimas į didesnės apyvartos dydžio klases, tačiau įmonių koncentravimo procesas sukelia spartų žemesnių parduotuvių klasių apyvartos dalies mažėjimą.
Mažmeninės prekybos įmonių dinamikos ir struktūrinių poslinkių priežastys:
• progresuojantis teritorinis gyventojų susitelkimas palankiai veikia prekybos įmonių formas;
• pirkėjus teigiamai veikia galimybė įsigyti daugiau prekių po vienu stogu;
• mažmeninė prekyba reikalauja vis didesnių investicijų tam pačiam prekių apyvartos dydžiui, nes perėjimas prie modernių prekybos metodų ir naujos technikos...
Šį darbą sudaro 8917 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!