Vartotojo pasirinkimas pirkti ar nepirkti prekę yra glaudžiai susijęs su daugybe veiksnių, priklausančių nuo vartotojo savybių bei išorinių veiksmų kurie įtakoja pirkimo procesą, todėl norint išsiaiškinti, kokią prekę vartotojas pasirinks ir nusipirks, būtina ištirti vartotojo elgseną.
Pirkėjo elgsena yra galutinių vartotojų - asmenų ir namų ūkių elgsena perkant prekes bei paslaugas asmeniniam vartojimui. Visi šie galutiniai vartotojai - tai vartotojų rinka.. Tai, kaip šie skirtingi vartotojai pasirenka įvairius produktus, priklauso nuo daugybės veiksnių.
Vartotojų pirkimus stipriai veikia kultūriniai, socialiniai, asmeniniai ir psichologiniai veiksniai. Daugeliu atveju rinkodarininkai šių veiksnių negali kontroliuoti, bet jie turi į juos atsižvelgti.
1pav. Veiksniai turintys įtakos pirkėjo elgsenai [1, p.208].
Kultūriniai veiksniai daro didžiausią įtaką pirkėjo elgsenai. Pardavėjai turi suvokti pirkėjo kultūros, subkultūros ir socialinės klasės svarbą.
Kultūra
Kultūra daro didžiausią įtaką individo poreikiams bei elgsenai. Augdamas visuomenėje, vaikas perima pagrindines vertybes, suvokimą, poreikius bei elgesio normas iš savo šeimos ir kitų socialinių institucijų.
Rinkodarininkai visada stengiasi išsiaiškinti kultūrines permainas, kad sužinotų, kokių produktų norėtų įsigyti vartotojai. Pavyzdžiui, didesnis rūpinimasis sveikata ir sportine forma sudarė sąlygas sporto įrangos bei drabužių, nekaloringo ir natūralesnio maisto, sveikatos ir sporto paslaugų pramonei kilti. Žmonėms atsisakius oficialių kostiumų ir ėmus vilkėti kasdienius drabužius, sumažėjo pardavimai bei kainos tokių mažmenininkų, kaip Austin Reed ir Mosg Bros, kurių vardai yra tapę uniforminės aprangos sinonimais. Dėl išaugusio troškimo (turėti daugiau laisvo laiko padidėjo prekių ir paslaugų, lengvinančių buities darbus, pavyzdžiui, mikrobangų krosnelių ir greito maisto, paklausa. Vartotojai visame pasaulyje vis labiau rūpinasi sveika mityba, tačiau juos taip pat pradeda varginti vaikščiojimas po parduotuves ir maisto ruošimas savo šeimai. Futurologai spėja, kad maisto ruošimas daugelyje šeimų taps retenybe, o namai be virtuvių bus pat įprasti, kaip namai be židinių. Rūpinimasis tvaria aplinka veikia pirkimo elgseną per įvairius įstatymus ir paklausą prekių, mažiau teršiančių aplinką.
Kultūra - Visuma pagrindinių vertybių, suvokimo, troškimų, poreikių ir elgesio normų, kuriuos visuomenės narys perima iš šeimos ir...
Šį darbą sudaro 12006 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!