Mokslinikai daug nagrinėjo vartotojų elgseną, tačiau nebuvo skiriama daug dėmesio vartotojų švietimo tematikai. Ypač paslaugų sektoriuje, kur vartotojas dalyvauja pačiame paslaugos teikimo procese ir kur paslaugos vertės suvokimas gali būti formuojamas. Būtent dėl šių priežasčių, paslaugų vartotojų švietimas yra glaudžiai susijęs su paslaugos kokybe, todėl gali būti naudojamas kaip paslaugų organizacijos konkurencinio pranašumo didinimo priemonė ar net atskiros strategijos pagrindas. Šiame darbe bandoma atskleisti vartotojų švietimo sampratą paslaugų organizacijų kontekste, bei išnagrinėti kokias funkcijas atlieka paslaugų vartotojų švietimas ir kokiais principais jis yra vykdomas. Taip pat nagrinėjamas paslaugų vartotojų švietimo ir paslaugų kokybės ryšys, kaip prielaida didinti organizacijos koinkurencinį pranašumą.
Darbo objektas – paslaugų vartotojų švietimas.
Tikslas – atskleisti paslaugų vartotojų švietimo pagrindinius principus ir funkcijas.
Darbo uždaviniai:
1. Apibrėžti vartotojų švietimo sampratą.
2. Išnagrinėti vartotojų švietimą, kaip paslaugų organizacijos konkurencijgumo didinimo prielaidą.
3. Išnagrinėti vartotojų švietimą iš vartotojų teisių apsaugos perspektyvos, nagrinėjant Lietuvos kontekste.
Metodai: mokslinės literatūros šaltinių ir teisinių aktų analizė.
Referato struktūra: Darbo apimtis 16 puslapių: įvadas, trys skyriai, išvados, literatūros sąrašas.
1. Vartotojų švietimo samprata
Varototojų švietimas nebuvo plačiai nagrinėjamas mokslinėje literatūroje nepaisant to, kad vartotojų elgsena nagrinėta labai plačiai. Vartotojų švietimo samprata buvo plačiau pradėta nagrinėti 1970 m., tačiau daugiausia vartotojų teisių gynimo aspektu. Vienas pirmųjų mokslininkų susiejęs vartotojų švietimą su įmonės rinkodara buvo McNeal (1978). Jis išskyrė tris pagrindinius vartotojų švietimo teikiamus privalumus organizacijai:
• Padeda pritraukti naujus ir išlaikyti esamus vartotojus, bei didinti jų pasitenkinimą;
• Padeda suformuoti pozityvų įvaizdį apie organizaciją ir jos teikiamas paslaugas vartotojų tarpe;
• Mažina vartotojų nepasitenkinimą.
Tuomet jis pažymėjo, kad nepaisant šių privalumų, tik nedaugelis organizacijų remiasi vartotojų švietimu formuojant strategiją.
Dar mažiau dėmesio vartotojų švietimui buvo skiriama paslaugas teikiančių organizacijų kontekste. Dauguma verslininkų nagrinėjo šį reiškinį prekybos įmonių atžvilgiu (Gorsky, 1994; Oumlil 2000).
Kita problema, su kuria dažnai susiduriama, yra sąvokų „vartotojų švietimas“ ir „vartotojų informavimas“ tapatinimas. Vienas pirmųjų vartotojų švietimą paslaugų teikiančių organizacijų kontekste nagrinėja Gummesson (2000). Jis išskiria sąvoką –...
Šį darbą sudaro 3367 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!